Thomson 510 - tijdsurfen HetNet - 2e PC wireless via Linksys WAG54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvangent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo,

Hopelijk kan ik wat hulp krijgen. Ik ben de volgende situatie tegengekomen bij mijn oude heer:

Hij heeft tijd ADSL bij HetNet waarvoor hij een Thomson 510 modem/router gebruikt (1 ethernet poort). Dit werkt ok.

Nu dient er ook een laptop draadloos via een Linksys WAG54 acces point gebruik te maken van tijd ADSL via de Thomson 510. Mijn vraag is nu of er bij tijd ADSL (er worden tikken geteld) uberhaupt met meerdere PC's tegelijk van internet gebruik gemaakt kan worden. Het beste scenario is om niet beide PC's aan te hoeven zetten om een ADSL connectie voor beide te hebben, maar alleen ADSL op te zetten voor 1 van beide. Voor de laptop dan via wireless.

Een lang verhaal, maar ik ben benieuw naar de mogelijkheden. Ik heb geen kaas gegeten van de Linksys - hoe deze te configureren. Ik kan wel inloggen op de Linksys.

Alvast bedankt.
PvG

Makkelijkste optie is een ethernet-switch of ethernet-hub aan te schaffen (een 4 poort switch of hub kost niet veel meer dan 10 euro), en die aan te sluiten op de ene poort van de 510.
Dan de andere poorten van de switch danwel hub gebruiken om de pc en de wag op aan te sluiten.

Eerst natuurlijk (via een bedrade verbinding) de wag configureren voor draadloos, dan pas aansluiten aan de switch.

In deze constructie hoeven niet beide computers/laptops aan te staan om toch onafhankelijk van elkaar te kunnen internetten.

Tijs.

Hi Tijs,

Ik ga een mini switch bestellen en zal later deze week een update sturen.

Alvast bedankt,
PvG

Wireless ADSL via Thomson 510 en Linksys WAG54G

Hallo,

Ik heb de keuze gemaakt voor 'vast' ADSL bij Hetnet. Tijd ADSL is bad new met wireless verbindingen. Het zal binnen 14dgn geactiveerd worden op mijn bestaande Thomson 510 router. Er was geen mogelijkheid voor een wireless router door allerlei contract geneuzel. Grrrr. Ik zal de details besparen.

Het plan is nu om het Linsys WAP op de 510 aan te sluiten. Volgens de helpdesk van Hetnet kan dit, maar wordt het niet ondersteunde door Hetnet.

Is het mogelijk om een voorbeeld configuratie te sturen voor het configureren de Linksys? Ik zal een PC (op de 4 poort Linksys switch) en een wireless laptop op de Linksys aansluiten. Ook ben ik benieuwd hoe het beste de wireless link naar de laptop te beveiligen. Het is gelukt om in te loggen op de Linksys via de webinterface.

Alvast bedankt,
Peter

Gewoon standaard opties bij de Access Point gebruiken, omdat de 510 van alles al voor je regelt. Een Access Point is verder transparant.
Is de 510 verder aan de Internet kant goed geconfigureerd, dan moet het genoeg zijn om de Access Point aan een van de LAN poorten aan te sluiten.

M.b.t. beveiliging: Probeer de Access Point te configureren met WPA-psk of WPA2-psk beveiliging(psk staat voor pre-shared key). De instellingen op de access point gelden dan ook voor de draadloze netwerkkaart(en) in je netwerk.

Tijs.

ADSL 510 - Linksys WAG54g

Dank je Tijs. Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk is de router snel aangepast voor het nieuwe contract en kan ik e.e.a. koppelen. Ik neem weer contact op als ik vragen heb.

Dank je,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan