Thomson 787 en linksys werken niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mayk1974

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo,

Vandaag in huis de Thomson 787 geinstalleerd. Hierop alle laptops als vast en wireless geinstalleerd, dit werkt als een trein. geen problemen.

Vervolgens de Dlan85 in de Thomson gedaan en Dlan85 is vervolgens gekoppeld aan de linksys WRT54G2. De reden hiervoor is dat in de schuur ook een kantoor is, en het bereik van de Thomson niet zover reikt.

In het kantoor herkent de laptop het netwerk van de linksys wel.. alleen lokaal verbonden, geen internetverbinding.

Netwerk onderzoek geeft aan dat ik geen verbinding kan maken met de externe host Primaire DNS-server. IP adres is wel zichtbaar in de melding, alleen zou er gepinged zijn en de Primaire DNS-server reageert er niet op???

Help wie kan mij helpen dit probleem op te lossen...

in afwachting van reacties,

mvg

Mayk1974

Laatst bewerkt:
LET OP, zorg er voor dat het IP-adres van de apparaten niet het zelfde zijn (Standaard is dit in de meeste gevallen 192.168.1.1)

Snelste manier van aansluiten:
Thomson LAN poort naar LAN poort Dlan1
Dlan1 naar Dlan2
Dlan2 LAN poort naar Linksys WAN poort

Beste manier (1 netwerk)
Thomson LAN poort naar LAN poort Dlan1
Dlan1 naar Dlan2
Dlan2 LAN poort naar Linksys LAN poort
Niet vergeten in de Linksys de DHCP uitschakelen!

Te doen; Testen!
test eerst je verbinding met de Thomson
Daarna met de Dlan
en als laatste met de Linksys

Start -> uitvoeren -> CMD -> Ping 192.168.1.1
192.168.1.1 = IP van de Thomson, ook testen met het IP van de Dlan's en Linksys

Succes

Laatst bewerkt:
Ik heb al vastgesteld dat er sprake is van verschillende ip adressen. welke jij noemt is die van de linksys in mijn geval de Thomson is een ander.

tevens brand het connectie ledje van de thomson van de poort waar de koppeling met dlan1 in zit, dus die werkt ook.......

Er is sprake van een herkenning tussen beide, anders kan in de probleemzoeker netwerk niet aangegeven worden met welk IP adres getracht is connectie te maken.......alleen komt het niet tot een verbinding,

Ik zou dan eens moeten kijken of de DHCP uitgschakeld is? Hoe zie ik dat?

Laatst bewerkt:
Snel toegang tot de netwerkverbindingen
Om snel toegang te krijgen tot de netwerkverbindingen .doe dan het volgende:
start-uitvoeren-commando Ncpa.cpl invoeren Enter/OK

Dubbel klikken op je verbinding die je gebruikt, daarna 2e tabblad/Details
Wat staat er nu bij het en Gateway en DNS?

Als het goed is het IP adres van de Thomson en niet van de linksys

Het is na veel vijven en zessen gelukt...... je tip was een hulp bij het uiteindelijke doel........

thankx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan