THOMSON SpeedTouch 780 Port Forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Violence

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hallo mensen!

Ik probeer al heel lang poorten open te krijgen met betrekking tot downloaden, en het gedoe met servers enzovoort. Dit is me echter nog nooit goed gelukt, en zit al lang met het probleem. Ik heb Google tot in de verste uithoeken uitgeplozen maar overal krijg je een link naar een website met daar een handleiding. Die handleiding heb ik gevolgd, maar toch werkt het simpelweg niet. Ik heb meerdere Port Checkers gebruikt, maar de port die open zou moeten zijn (volgens de Router) zit gewoon potdicht. Ik heb ook verscheidene mensen horen zeggen dat het gewoon niet goed werkt met mijn Router, maar zo snel geef ik het dus niet op.

Ik heb ook een programma genaamd 'Simple Port Forward'. Dat bleek goed te werken voor een moment. Ik probeerde poort 27015 open te gooien (zowel TCP als UDP) en toen hij checkte of het daadwerkelijk was gelukt waren ze open (het had alleen TCP gecheckt). Nu probeer ik de server te hosten, kunnen mensen geen verbinding krijgen omdat de server niet reageert. Ik check met een ander programma beide poorten, en toen was UDP dus alsnog dicht. Het programma zegt dat hij de poorten open heeft gemaakt (wat tijdens de check dus al niet zo blijkt te zijn), en de Router beweerd dat ze allebei open zijn (wat dus in de praktijk dus ook helemaal niet zo is!). Nadat UDP niet open was heb ik het overnieuw geprobeerd met het programma. Resultaat: nu zijn ze allebei dicht. :(

Wat doe ik nu? (ik heb enkele screenshots bijgevoegd @ onderaan)

Router #1
Router #2
Simple Port Forward

Mvg,
Violence!

Hoe bedoel je dat precies?

Als de poorten open waren dan konden andere mensen mijn server joinen, maar de server reageert niet doordat de poorten die open horen te zijn (27015 TCP/UDP) dicht zijn. Dus om antwoord op je vraag te geven: ik denk van niet.

Gezien de poorten gaat het hier waarschijnlijk om een spel ofzo die je als dedicated server host. Als je de server van de spel aanzet en dan met een poortchecker kijkt of alles open is, is het logisch dat je poort "dicht" is. De server reageerd namelijk niet op lege packets omdat die informatie niet gecodeerd is, wat een poortchecker wel stuurt. Om te zien of de poort echt open staat kun je het beste iets van een kleine webserver ofzo op die poort zetten. Dan weet je namelijk zeker of de TCP open is of niet. Hou je er ook rekening mee dat je waarschijnlijk nog moet port trigger'en, of had je dit al gedaan?

Dinux

Dan wil ik graag dat je Knipsel2.png even download via de hoofdpost. Daar staat een screenshot over dat gedoe, en daar zie je ook dat ik een trigger moet invullen. Dit wordt echter bij de handleidingen die ik heb doorgenomen + programma, nooit behandeld.

Mijn IP is overigens statisch! :D

Bedankt voor je reactie, ik krijg nu alweer een sprankje hoop.

Die handleiding heb ik als een van de eersten gevolgd, en toen lukte het niet. Nu ben ik wel zo ver gekomen dat ik zowel 50005 en 27015 open heb. Het probleem is dat hij alleen TCP open is en niet UDP. De instellingen zijn bij UDP precies hetzelfde als bij TCP, maar toch werkt het niet.

Ik heb om alles gedacht:

- hij staat goed in de router
- hij staat goed bij de windows firewall instellingen
- hij staat goed bij mijn ESET Smart Security

Hij wil dus enkel UDP niet openen en ik zou bijna geloven dat het aan mijn router ligt, maar daar kan ik niets over vinden op Google met gelijksoortige problemen.

Poorten hoger dan 1023 worden bijna altijd wel toegestaan voor dedicated hosting dus het is wel vreemd ja. Gebruik een online port scanner zodat je zeker weet dat het niet aan je computer licht. Je kun deze bijvoorbeeld gebruike: http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/.

Ik heb met de PFPortCheck tool de poorten gecheckt en ik heb ook iemand gevraagd om mijn server te joinen maar dat lukt niet wegens de poorten staat er. Die check is dus niet nodig.

Ik moet gewoon een manier weten om die UDP poorten open te krijgen (want die zijn echt nodig, TCP maakt volgens mij niet uit, maar die heb ik dan weer wel :confused:).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan