Thomson Speedtouch ST5x6v6: Problemen met portforwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PureTryOut

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
22
Hey iedereen ik heb een probleem met portforwarden.
Ik moet bij "Translate to" mijn static IP adres invoeren. Dit gaat niet lukken want hij laat me niet meer dan 5 tekens invoeren terwijl mijn static IP uit 10 tekens bestaat.
Doe ik iets fout?
Ik heb een kabel aansluiting, Windows XP, ik heb eerlijk gezegd geen idee welke firewall.
En zoals de titel het al zegt ik heb een Thomson Speedtouch ST5x6v6.
En ik weet niet of het nodig is maar ik probeer het te forwarden voor Minecraft die de port 25565 gebruikt.
Weet iemand het?
 
Ik denk dat je verkeerd zit. Zit je wel bij NAPT?
 
Network Address (and Port) Translation (NAPT). Dat is een optie op je thomson, zoek die maar eens. Daar kun je waarschijnlijk van poort naar ip adres forwarden
 
Translate To: is voor porttranslatie. Normaal gesproken laat je die leeg.
In dat Translate To: gedeelte hoort een poortnummer te staan, vandaar maar 5 posities voor beschikbaar. Wil je intern (dus op jouw 'server') hetzelfde poortnummer gebruiken als extern mee verbonden worden, dan vul je hetzelfde poortnummer ook in bij Translate To:

Dus stel dat je poort 80 TCP wilt portforwarden, dan geef je aan poort 80 TCP en in Translate To: ook weer gewoon 80

Vaak kun je het Translate To: veld zelfs leeglaten, dan wordt er geen poorttranslatie gedaan.

Succes,

Tijs.
 
Sorry ik ben niet zo'n expert... Ik kan het niet vinden.
Als ik aan het portforwarden ben doe ik dat bij "Game & Application Sharing". Dan create ik de application en moet ik de ports invoeren. Maar ik moet bij "Translate to" mijn static IP invoeren. Dat lukt dus niet. Misschien helpt een plaatje?


Daar waar het kringeltje staat daar moet dus mijn static IP staan maar hij laat me niet meer dan 5 tekens invoeren.
 
Translate To: is voor porttranslatie. Normaal gesproken laat je die leeg.
In dat Translate To: gedeelte hoort een poortnummer te staan, vandaar maar 5 posities voor beschikbaar. Wil je intern (dus op jouw 'server') hetzelfde poortnummer gebruiken als extern mee verbonden worden, dan vul je hetzelfde poortnummer ook in bij Translate To:

Dus stel dat je poort 80 TCP wilt portforwarden, dan geef je aan poort 80 TCP en in Translate To: ook weer gewoon 80

Vaak kun je het Translate To: veld zelfs leeglaten, dan wordt er geen poorttranslatie gedaan.

Succes,

Tijs.

Kijk dit begrijp ik al beter. Maar ik heb dat ook al meerdere keren geprobeerd maar als ik bijvoorbeeld bij canyouseeme.org ga dan zegt ie dat me port dicht staat (niet open dus). Dus dan doet de server het nog niet.
Ik heb dan dus net zoals bij het plaatje in me voorgaande post 25565 staan bij beide vakjes van "Port Range" en bij "Translate to". Maar dat helpt dus niet :(
 
Het werkt bij deze router op deze manier:
a. Je maakt (of past aan) een "Service" (zoals die Minecraft Server).
b. Die service van a. hang je aan een ip-adres (of een pc, als die bekend is bij de router).

Kortom: Het koppelen aan een pc/ip-adres moet pas gebeuren NADAT je een service hebt die je eraan hangen wilt.

Zie deze handleiding

Tijs.
 
OK ik dacht dat het probleem opgelost was maar dus toch niet.
Die guide is heel mooi maar op een of andere manier heb ik heeeeel veel computers op mijn network staan. Vaak met dezelfde namen.
Ik heb geen idee welke computer ik moet kiezen. Als ik bij User Defined doe kan ik ook een IP erin zetten. Maar ik heb daar me Static IP ingevoerd en mijn External IP adres maar hij doet het nog steeds niet. Elke tool zegt dat me ports nog steeds dicht zijn en ik weet dus niet wat ik fout doe!
 
a. Schakel alle firewall(s) uit op je 'server'
b. Zorg ervoor dat je zeker weet dat je server-programma (website, gameserver etc.) ook echt gestart is als je gaat testen.
c. Test NIET vanaf je lokale netwerk, maar vraag een vriend om van buiten uit te testen.

Levert dat niets op, dan
d. Vertel ons het toegekende ip-adres van je 'server'
e. Toon ons schermafdrukken van alles dat je vanwege die portforwarding hebt ingesteld op je router.
f. Vertel ons welke provider je hebt en of je in Nederland of in België woont.

Succes,

Tijs.
 
Hij werkt nog steeds niet dus dan hier stap d, e en f


Levert dat niets op, dan
d. Vertel ons het toegekende ip-adres van je 'server'
e. Toon ons schermafdrukken van alles dat je vanwege die portforwarding hebt ingesteld op je router.
f. Vertel ons welke provider je hebt en of je in Nederland of in België woont.[/QUOTE]

d. Toegekende IP? Mijn gewone IP is 10.0.0.150
Mijn external IP is 83.119.111.197
e.



f. Provider... Ik denk dat je bij mij dan SpeedTouch bedoelt. En ik woon in Nederland.

Nou hoop dat dit helpt...
 
Ik zie het al: Je hebt de Minecraft Server assigned aan je publieke ip-adres (=het adres van je router vanaf Internet).
Je moet het echter assignen aan het ip-adres van je pc, dus aan 10.0.0.150.

Succes,

Tijs.
 
Nou sorry maar het werkt nog steeds niet... Het zal wel aan mij liggen denk ik...
10.0.0.150 werkt dus niet terwijl volgens Command Prompt dat mijn IP adres is (het is mijn Static IP).
 
Sorry dat gaat dit weekend niet lukken. Ik denk dat ik dinsdag wel even kan komen.
 
Je kunt kijken of ik dan (of een andere avond) er toevallig ben op de chat.

Tijs.
 
Probleem is opgelost:
a. Eerste wat ik heb gedaan is in de Windows Firewall 2 poort-regels aangemaakt, die poort 25565 UDP en poort 25565 TCP openen
b. Daarna de applicatie Minecraft gehangen aan de juiste pc (10.0.0.150) in de router
c. Daarna het minecraft-server programma laten starten
d. Daarna via www.canyouseeme.org poort 25565 TCP getest, en die was succesvol.

@PureTryOut: Nu je vraag is opgelost, graag even klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan