Thuis hebben wij meerdere laptops. Zondagmiddag had echter de ene laptop wel internet en de andere laptop niet. Ook was de download snelheid zowat een 10e van de echte snelheid.
Soms werkt het dan om de stekker even uit et stopcontact te halen, en na 10sec er weer opnieuw in te doen. Dit dus gedaan.
Maar vanaf toen..geen internet meer! Op vista staat er dan 'Toegang: lokaal'
tja..daar komen we dus niet ver mee.
Eerst de laptop opnieuw opgestart, stekker nog een keer eruit, modem gereset, maar nee niets hielp.
Ik heb toen naar de storingsdienst van UPC gebeld, maar zij kwamen via de telefoon ook niet ver. Donderdag komt er een monteur. Maar dit zijn dus bijna 4 dagen zonder internet. En dat met wel 6 mensen die gewoon hun mail moeten checken, verslagen moeten opsturen en alles.
Okey, de gegevens:
Kabelinternet van UPC. Een oud abonnement, namelijk: UPC Light.
Er zit tegenwoordig een router tussen van Linksys, maar als ik die ertussen uithaal,
en gewoon de kabel in de laptop stop, werkt het nog niet.
De download snelheid is meerdere keren kosteloos verhoogd door UPC.
Ook zo vorige week, net voordat dit alles begon.
Eerst hadden wij een snelheid van 8Mbit (we haalden ongeveer 1MB/s) en dit is verhoogd naar 16Mbit (nu haalde ik 1,8MB/s). Heel relaxt natuurlijk!
Maar is het mogelijk dat het modem er opeens mee ophoudt omdat hij de snelheid niet aankan?
http://www.chelloo.com/informatie/upc-internet/kabelmodems/87-kabelmodem-thomson-tcm390.html --> Op die website staat de handleiding van mijn modem.
bij ons knippert op dit moment alleen het meest rechtse knopje 'internet'.
Er brandt geen lampje bij PClink en ook geen lampje bij CableLink.
Erg vervelend allemaal! Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt,
Liselotte
Als er meer info nodig is, hoor ik et wel
Soms werkt het dan om de stekker even uit et stopcontact te halen, en na 10sec er weer opnieuw in te doen. Dit dus gedaan.
Maar vanaf toen..geen internet meer! Op vista staat er dan 'Toegang: lokaal'
tja..daar komen we dus niet ver mee.
Eerst de laptop opnieuw opgestart, stekker nog een keer eruit, modem gereset, maar nee niets hielp.
Ik heb toen naar de storingsdienst van UPC gebeld, maar zij kwamen via de telefoon ook niet ver. Donderdag komt er een monteur. Maar dit zijn dus bijna 4 dagen zonder internet. En dat met wel 6 mensen die gewoon hun mail moeten checken, verslagen moeten opsturen en alles.
Okey, de gegevens:
Kabelinternet van UPC. Een oud abonnement, namelijk: UPC Light.
Er zit tegenwoordig een router tussen van Linksys, maar als ik die ertussen uithaal,
en gewoon de kabel in de laptop stop, werkt het nog niet.
De download snelheid is meerdere keren kosteloos verhoogd door UPC.
Ook zo vorige week, net voordat dit alles begon.
Eerst hadden wij een snelheid van 8Mbit (we haalden ongeveer 1MB/s) en dit is verhoogd naar 16Mbit (nu haalde ik 1,8MB/s). Heel relaxt natuurlijk!
Maar is het mogelijk dat het modem er opeens mee ophoudt omdat hij de snelheid niet aankan?
http://www.chelloo.com/informatie/upc-internet/kabelmodems/87-kabelmodem-thomson-tcm390.html --> Op die website staat de handleiding van mijn modem.
bij ons knippert op dit moment alleen het meest rechtse knopje 'internet'.
Er brandt geen lampje bij PClink en ook geen lampje bij CableLink.
Erg vervelend allemaal! Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt,
Liselotte
Als er meer info nodig is, hoor ik et wel