Thosiba externe schijf 1 tb dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo

Ik heb een thosiba van 1 Tb externe hardeschijf.
Sinds een paar dagen geleden is het helemaal gedaan.

Je hoort hem opstarten, lampje wordt blauw wat betekent dat hij actief is.
Maar geen enkel apparaat ziet hem meer.

De wii met een USB loader ziet hem niet meer.
De Laptop met Xp ziet hem niet meer
De mijn desktop met W7 ziet hem niet meer.

Geen toontje dat je hoort als je een USB apparaat aankoppelt.
Geen Icoon in de systray.

Helemaal niets.
Ook niet in schijfbeheer.
Ik heb al een diskrecovery tool van ontrack geprobeerd, maar die ziet de schijf niet dus is er niks te recoveren.

Volgende poging die ik ga wagen is de schijf uit de huls slopen en hem in de Desktop bouwen.
Maar ik had graag van jullie geweten of er software bestaat die me kan helpen dit te fixen.

Extra info: ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik de USB kabel/plug een keer verkeerd aan had gesloten. dat zijn van die bijna ronde USB pluggen. Heeft dat ernstige gevolgen?

Enig idee?

Ik heb het idee dat de usb er wel mee temaken heeft inderdaad aangezien de schijf wel draait.

Je harde schijf zal gok ik niet kapot zijn, ik denk dat als je de schijf uit het kastje haalt en aansluit op je pc dat die het gewoon zal doen.

Ik heb het idee dat de usb er wel mee temaken heeft inderdaad aangezien de schijf wel draait.

Je harde schijf zal gok ik niet kapot zijn, ik denk dat als je de schijf uit het kastje haalt en aansluit op je pc dat die het gewoon zal doen.

enig idee. of er software bestaat om en ongedecteerde schijven te decteren?

Als die niet wordt gevonden heb je niet zoveel aan software.
Het zou iets kunnen zijn wat op het printplaatje kapot is gegaan.
van mijn WD schijf was het printplaatje ook kapot nog niet zolang geleden, kwam omdat de stop eruit knalde xD

nieuwe behuizing gekocht en werkt weer perfect :)
Een nieuwe behuizing koop je voor ongeveer 10/20 euro.

Test trouwens eerst of de HDD het doet als je hem zonder behuizing aan je pc hangt zodat je zeker weet dat je harde schijf niet kapot is, dat is het belangrijkste :)

EDIT: Aangezien je geen beepje hoort van nieuwe device gevonden heb je nogmaals niks aan software denk ik.

Als die niet wordt gevonden heb je niet zoveel aan software.
Het zou iets kunnen zijn wat op het printplaatje kapot is gegaan.
van mijn WD schijf was het printplaatje ook kapot nog niet zolang geleden, kwam omdat de stop eruit knalde xD

nieuwe behuizing gekocht en werkt weer perfect :)
Een nieuwe behuizing koop je voor ongeveer 10/20 euro.

Test trouwens eerst of de HDD het doet als je hem zonder behuizing aan je pc hangt zodat je zeker weet dat je harde schijf niet kapot is, dat is het belangrijkste :)

EDIT: Aangezien je geen beepje hoort van nieuwe device gevonden heb je nogmaals niks aan software denk ik.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Ik ga vanavond ff de hd in de pc hangen en kijken of hij het dan wel doet. Ik heb namelijk van die 1 TB 878 GB aan spullen er op staan.
dus die mag niet stuk zijn :D

En als de hd in de pc het wel doet, ff een niewe behuizing halen, idd die zijn niet duur.

alvast bedankt voor het meedenken. ;)

Haha laten we hopen dat de hdd niks heeft en dat dat het probleem is.

Succes! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan