THQ games crashen PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hey, ik heb net S.T.A.L.K.E.R. en Titan Quest geinstalleert maar bij beide spellen valt mijn PC uit. Dit gebeurt wanneer het THQ logo ongeveer 2 seconden in beeld is. Deze PC is gloednieuw, vandaag pas binnen. Ik heb Windows Vista Home Premium en het probleem doet zich alleen voor bij deze 2 spellen, toevallig(?) allebei van THQ.

Alle andere spellen die ik erop heb geinstalleert werken prima.

Dit zijn:

Flatout 2
Half-Life 2
Oblivion
Splinter Cell: Double Agent
Colin McRae Dirt

Zoals je ziet grafisch veel zwaardere spellen, ik snap er echt niks van en via google kom ik verder ook niks te weten.

-Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_rtm.061101-2205)
-BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
-Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.0GHz
-Memory: 2046MB RAM
-Page File: 845MB used, 3466MB available
-DirectX Version: DirectX 10
-Video Card: ATI Radeon HD 2900 XT 512MB

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

misschien dat het aan je Vista ligt, heb al heel veel berichten gelezen in forums dat sommige games gewoon niet werken onder vista. je pc specs zijn goed genoeg, heb zelf ook Stalker en speel het zonder problemen, maar heb dan ook gewoon XP.

of, het moet zijn dat je Karsparsky als virusprogamma hebt, die wil ook sommige spelen niet toelaten, maar dan kun je ze vaak niets eens installeren, en ik begrijp dat jij t wel kon installeren maar enkel niet spelen. hoop echt voor je dat je Stalker aan de praat krijgt want t is een echt aanrader. wil niets lukken en mocht je XP nog hebben liggen, dan zou ik XP installeren, al was t maar om stalker te kunnen spelen. je pc is toch nieuw, dus veel jheb je nog niet geinstalleerd.

succes,

leon

Thx voor de tip Spy, ik heb mijn PC echter al volgegooid met meer dan 22 games maar als ik verder nog problemen met vista tegenkom ga ik toch echt weer terug naar XP. Ik denk personelijk dat Vista tot de eerste, of misschien zelfs tweede servicepack instabiel blijft.

Ik heb overigens nog wel geprobeerd de drivers te updaten, Hiermee fixte ik wel het probleem dat Lost Planet er gewoon niet uizag en met maar 10FPS liep, maar ik wil toch wel erg graag STALKER en TItan Quest spelen.

toen ik voor het eerst van Vista hoorde wilde ik het ook graag hebben, tot ik een beetje rond las op forums en ik vrees dat je gelijk hebt en dat Vista voorlopig nog wel instabiel blijft, misschien zelfs wel tot een tweede service pack. dus besloot ik maar bij XP te blijvven, tot Vista echt volledig werkt. een besturings systheem is 1 ding, maar gamen (en leveldesign)is voor mij de hoofdzaak. het verbaasd me trouwens dat je van de 22 geinstalleerde games toch nog 20 draaiend hebt gekregen op Vista!!

leon

Ik heb niet echt vrijwillig voor vista gekozen, het was de enige 64-bit versie van windows die ze bij de PC leverde.

Ik kan trouwens uit dit topic hier opmaken dat het aan mijn dual core ligt, veel mensen met dual core hebben namelijk dit probleem maar tot zover nog geen oplossing :(

http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=63249 (Engels)

Er zijn diverse updates voor Vista en een dual core processor, die je handmatig kunt downloaden.

Ook kun je met de foutcodes een hoop vinden wat het probleem veroorzaakt.

Speel ook diverse spellen, wel wat oudere en met een single core proc maar geen problemen ondervonden, alleen wel met de compatibiliteitsmodus op XP SP2 en de Vista updates daarvoor.

Hmm ik zal die updates eens gaan zoeken. Ik heb echter al wel een andere oplossing gevonden maar die kan ik niet echt uitvoeren. Als je namelijk een spel hebt opgestart kan je via taakbeheer instellen dat dat proces maar 1 core gebruikt, dit heet affiniteit instellen. (Taakbeheer -> Rechtermuisknop op proces -> Affiniteit instellen)

Probleem bij mij is dus alleen dat ik niet eens de kans krijg in taakbeheer te komen om het proces aan te passen want de PC valt meteen uit. Is er een mogelijkheid de affiniteit in te stellen vóórdat je een spel/programma start?

het kan zijn dat dit wordt veroorzaakt door dual core in combinatie met vista, dat weet ik niet. maar enkel dual core veroorzaakt dit niet hoor, ik zelf heb dual core 2,4 Ghz en geen problemen.

leon

vrees dus toch dat t vista is die t verkloot.

Ben weer teruggegaan naar XP, Stalker werkt nu perfect. Beetje vervelend wel dat XP mijn onboard geluids.- en netwerkkaart niet ondersteund, ze doen het iig niet :/

Ik heb uuren gezocht, minstens 10 drivers geinstalleerd maar no luck. Heb er dus maar een losse geluids.- en netwerkkaart ingezet die het wel doen. Nu zit alleen mijn hele PC vol, vraag me af wat ik moet doen als ik er iets bij wil prikken :confused:

Tja, drivers haal je op bij de fabrikant van het moederbord, de fabrikant van de desbetreffende chip of bij een merk PC bij de fabrikant daarvan, te beginnen met de chipsetdrivers, en na een reboot de rest, werkt bij mij altijd, dienen de diverse onderdelen van het moederbord wel in de bios op enabled te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan