Thuderbird backup terugzetten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

th0026

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Het terug zetten van een backup lukt niet.

Ik heb een nieuwe installatie gedaan van Thunderbird op een PC. Ik probeer een oudere backup terug te zetten. Dat lukt niet ik heb het in de juiste profiles dir geplats en de profiles file aangepast. Echter ik krijg een lege thunderbird. Als ik een kopie maak van de profiles dir van mij laptop lukt het wel om die mailbox (profile dir) over te zetten (en in de profile file de juiste naam te geven). Ook de account e.d. werken dan. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Jan

thunderbird openen. profiel copieren inclusief de hoogste directory (profile.<moeilijke tekens>) de reeds aangemaakte directory profile.<moeilijke tekens> gewoon wissen. daarna opnieuw opstarten en alles zou terug gezet moeten zijn.

Beste wampier,

Dank voor je snelle reactie. Ik geloof dat ik je stappen niet helemaal begrijp. Kan je het nogeens toelichten. Ik zie net trouwens dat het adresbook wel van de oude profile wordt opgepakt. email en accounts echter niet.

(de profile.ini file verwijst naar de juiste profile dir)

als je windows 7 gebruikt staat je echte mail e.d. in

C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

die directoy is in principe alles wat je nodig hebt. de lokale profile wordt dan vanzelf (als het goed is) weer gecreëerd

Ja dat is de directory die ik heb teruggezet. Ik gebruik trouwens Vista. Zoals gezegd lukt het wel de profiles dir van een laptop over te zetten. Daar de profiles map te kopieren en de profile.ini file aan te passen aan de profilemap naam. Maar een oude back-up lukt niet. Ook die oude (of nog oudere) back-up naar de laptop zetten lukte niet. Op PC draai ik Thuderbird versie 10 op de laptop versie 9.0.1

Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, maar in principe zou je niets moeten hoeven editen. gewoon alles weggooien en vervangen door je backup, daarna zou thunderbird de rest zelf moeten herstellen

volgens mij niet. Als Thunderbird maakt automatisch een nieuwe profile map aan. Pakt niet zondermeer de oude backup.

als je de nieuwe profile weggooit zou hij verder moeten gaan uit je backup, maar ik zou even na moeten kijken of er iets veranderd is in de laatste versies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan