Thuis aanmelden op het domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

matr1xx

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Op het werk maken wij gebruik van een w2k3 domein.
Het opstarten van de pcs/ laptops gaat daar al aardig traag maar dat is nog te doen.
Maar zodra we thuis onze laptops hebben opgestart en onze gebruikersnaam + ww hebben ingevoerd, duurt het echt verschrikkelijk lang voordat we ook maar iets kunnen doen. Dan praat ik over zo'n 20 minuten..

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor? :eek:

BvD,

Arno

Heb je toevallig netwerk locaties als vaste netwerk schijven in je verkenner staan?

Dit hangt inderdaad af van het aantal netwerverbindingen af. Verder spelen het aantal policies een grote rol, met name bij wat tragere verbindingen. Hier kun je van jouw kant uit niet veel aan doen. De oplossing zal moeten komen van de ICT beheerders. Die kunnen de policies, netwerkverbindingen aanpassen voor thuisgebruikers.

onbekend hoe de inlog procedure is en wat voor mogelijkheden je allemaal hebt maar als je eerst de vpn verbinding opzet en dan pas inlogt kun je eens proberen dat om te draaien (natuurlijk indien mogelijk) dus eerst op je laptop inloggen met de zogeheten cached credentials en daarna als je op je bureaublad zit pas de verbindin opzetten. aangezien je aangeeft geen netwerkschijfen te hebben zou deze manier niet veel functionaliteitsverlies moeten opleveren

Sommige medewerkers, waaronder de ICT-manager van wie ik dit even moest uitzoeken, krijgen wel een aantal netwerkschijven toegedeeld.. Alleen de medewerkers die bijvoorbeeld maar 2 schijven krijgen hebben ook last van dit probleem. Daar duurt het ook zo'n 19 minuten. Dat verschil is dus minimaal..

Ik denk dat je met dit probleem niet zo kan zeggen dat met met iemand die 5 netwerk schijven meer heeft, het ook 5 keer zo lang duurt.
Ik zou zeggen probeer bij 1 accout het eens zo te regelen dat er helemaal geen netwerk schijven gemapt staan, alleen zo kom je er achter of het hiermee te maken heeft.

Ik denk dat je met dit probleem niet zo kan zeggen dat met met iemand die 5 netwerk schijven meer heeft, het ook 5 keer zo lang duurt.
Ik zou zeggen probeer bij 1 accout het eens zo te regelen dat er helemaal geen netwerk schijven gemapt staan, alleen zo kom je er achter of het hiermee te maken heeft.

Zal ik eens proberen! Alvast bedankt voor de hulp :)

Even een vraagje tussendoor..

Zou het ook iets uitmaken als ik thuis in de modem DHCP uitzet en een vast ip-adres instel?

Nee , ik denk dat je wilt proberen om hetzelfde interne IP adres als het interne IP adres van je netwerk omgeving op je werk wilt instellen, zo werkt het vrees ik niet.

Intern IP thuis 192.168.x.xxx > Modem/Router thuis > internet IP adres xx.xxx.xx.xx thuis < comunicatie over internet > internet IP adres yy.yyy.yy.yy werk > Modem/Router werk > Intern IP werk 192.168.x.xxx

Dus het interne IP adres van de PC thuis heeft niets te maken met het interne IP adres van je werk.

Ja precies, ok.. Is dat ook weer uitgesloten ;)
Ik las dat namelijk ergens maar ik had er ook zo mijn twijfels over..

In ieder geval weer bedankt :)

je kunt ene policy inschakelen
Computer Configuration-->Administrative Templates-->System-->Logon-->Always wait for the network at computer startup and logon zet die eens op disable

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan