thuis internet op een andere plek gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

merkelbeek2

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
de title is misschien onduidelijk dus zal ik het even uitleggen,

mijn vraag is er een manier om op een andere pc(andere locatie niet in mijn thuis netwerk) te werken via mijn thuis internet, misschien via een (ssh)tunnel?
zodat ik hier op de andere locatie alles kan doen downloaden enz maar het netwerk hier niet eronder beinvloed wordt maar gewoon het thuis netwerk belast,
maar de downloads enz moeten dan wel op de pc op de andere locatie komen...

is dit mogelijk?

greetzz merkelbeek

ja zoiets wist ik al,

maar met teamviewer kan ik op de andere locatie mijn thuis pc gebruiken
ik wil eigelijk een soorry(ssh)tunnel maken zodat ik op de andere locatie via mijn thuis internet kan werken, maar toch de pc op de andere locatie gebruiken snap je
eigenlijk zoals dit
ssh-tunnel-diagram-ht.jpg

van de laptop(andere locatie niet in mijn netwerk) verbinden met de pc thuis, en dan het internet op
dat ik dus bijvoorbeeld bij mijn tante thuis naar mijn pc connect en dan daar mijn thuis internet gebruik

Klinkt vaag. Dus je wilt niet het Internet op de externe lokatie gebruiken, maar die laten verbinden met jouw lokatie en over die SSH/VPN-tunnel laten Internetten op de Internet-verbinding bij jou thuis?
Indien ja, waarom op deze vage manier? Die andere lokatie heeft al Internet, dus het gebruik van Internet die aldaar beschikbaar is is natuurlijk sneller dan dat je alle Internet-verkeer ook nog eens over een tunnel gaat trekken... Bovendien wordt voor die tunnel óók al de bestaande Internet-verbinding op de externe lokatie gebruikt, dus je wint niets (en je verliest alleen maar snelheid vanwege de extra tunnel-overhead).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan