Thuis met NAS website hosten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dminimus

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Beste mensen op Helpmij,

Ik wilde graag een website gaan maken, waarbij ik de mogelijkheid wil bieden om video's te downloaden. Ik zit alleen met een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Als eerste zit ik met de manier waarop ik de hosting wil doen. Ik kan bijvoorbeeld een domein kopen en laten hosten bij verschillende bedrijven, maar dan zit je toch al snel vast aan een bepaald datalimiet. Probleem is alleen dat bij veel downloads het limiet waarschijnlijk heel erg snel bereikt is.

Mijn idee was om een NAS aan te schaffen (ik dacht zelf aan Thecus N4200Eco, voordelig en redelijk goede specs). De gewone website is dat te bezoeken bij de host, en de downloads gaan dan vanaf mij thuis, vanaf de NAS. Wat ik me alleen afvroeg is hoe ik dit het beste kan regelen. Is het verstandig om het op die manier te doen, of kan ik beter alles thuis of alles laten hosten? Ik zit zelf momenteel met UPC die vaak storingen heeft, en dat is voor het hosten van een website totaal niet handig. Tevens gebruik ik thuis het internet ook zelf, en wil eigenlijk niet dat de website hosten en thuisgebruik elkaar te veel be�nvloeden. Wat is wijsheid?

Ook wilde ik zelf een CMS hiervoor gaan maken met php/mysql. Kan ik dan de video's dan het beste in en database stoppen, of kan ik beter in een map uploaden en vervolgens de locatie van het bestand opslaan in een database? Welke is veiliger?

Ik hoop erg graag dat jullie mij hierover meer kunnen informeren,

Groetjes,
Dminimus

Ik zou gewoon ergens een hosting pakketje + domein naam nemen, dat is veel voordeliger ;)

Het klopt inderdaad dat het goedkoper is, alleen deed ik voor mijzelf een klein rekensommetje. Want ik wil juist proberen zoveel mogelijk mensen te trekken naar mijn website, en als één persoon 10x een video van 100mb zou streamen/downloaden, dan zit ik al op 1gb voor die ene persoon. Ik keek dan bijvoorbeeld bij versio.nl, en deze bieden 3000gb dataverkeer voor €27 per maand aan. Dan zou ik ongeveer 3000 mensen per maand kunnen hebben op mijn website :confused:. Of zou dit wel meevallen, en is het beter om pas later na te denken over zelf hosten?

Als jij 10 personen of meer gaat trekken met je website, en je biedt ze streaming media aan, dan is je UPC touwtje zeer krap bemeten ;)

Wat zou ik dan eventueel anders kunnen doen dat het wel mogelijk is, of welke provider is aan te raden?

Tevens hoop ik ook antwoord te kunnen krijgen op mijn andere vraag, kan je beter voor downloads de bestandslocatie in een database of de bestanden zelf in een database verwerken? Wat zijn eventueel voor en nadelen?

Laatst bewerkt:
Op je laatste vraag, ja dan kan .. Maar of het een slimme zet is, dat is deel 2 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan