Thuis netwerk maken tussen PC met Windows 8 en iMac met OS X Mavericks !

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD50

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo,

Heb in het verleden al eens geprobeerd een thuis netwerk te maken tussen twee PC's met Windows XP en later met Windows 7, wat in beide gevallen nooit is gelukt.
Ik heb nu nog een Windows 8 PC en mijn nieuwste telg is een iMac met inmiddels OS X (10.9) Mavericks. Wil bij deze nogmaals de stoute schoenen aantrekken en proberen of ik een thuis netwerkje kan opzetten tussen de twee nieuwste OS van beide werelden ! Ik heb al eens geGoogled, maar de beschrijvingen die op internet staan werken allen niet voor mij, de iMac, krijg ik wel ingesteld om de PC te ontvangen, echter Windows 8 is een ander verhaal (zoals altijd met Microsoft OS's).
Mijn vraag is nu, kan mij iemand precies beschrijven hoe ik achtereenvolgens beide computers moet configureren om ze met elkaar aan het communiceren te krijgen ? Ik wil over en weer bestanden kunnen gebruiken + ik wil de op de iMac aangesloten printers/scanner ook op de PC kunnen gebruiken. Beide computers zijn met een kabel (KPN Experia box) aangesloten op internet.
Hopelijk kan mij iemand hierbij helpen. Bij voorbaat dank.

Groetjes

JohnMGD.

Andre,

De eerste link is reeds hopeloos verouderd, zie:Bildschirmfoto 2013-10-27 um 12.15.44.png

De tweede link heb ik helemaal afgewerkt, echter de twee computers wijgeren elke dienst en zien elkaar niet, zoals ik eerder als een aanhaalde, het zal wel weer op niets uitlopen, het is me nog nooit gelukt een netwerkje te bouwen !! Zal moeten wachten op een wel werkende instructie en anders, JAMMER DAN !! En dat van "How to easily share files between Mac and Windows" kunnen ze van mij in de prullenbak gooien, waardeloos zoiets op internet te zetten als het toch niet werkt ! I'm pissed !! Krijg de Mac wel helemaal ingericht voor het netwerk, alhoewel de Mac de PC niet ziet, de PC echter weigert elke medewerking IP nummer Mac wordt niet erkend, volgens deze tweede methode http://macs.about.com/od/filesharing/qt/Access-Your-Mac-Data-From-A-Windows-8-Pc.htm
Zit echt met de handen in het haar, waarom lukt het maar niet ??? Moet het misschien maar bij mijn Externe HD's en USB sticks houden voor uitwisseling !

JMGD.

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat je last hebt van de firewall instellingen van Windows?
Ik gebruik Zonealarm free en dan heb ik eigenlijk nooit problemen.
Zet de windows firewall eens uit...

Ik houd het maar bij mijn Externe HD's en USB sticks voor uitwisseling van gegevens, voor de printer deling zoek ik wel een hardware oplossing ! In ieder geval bedankt Andre !!

JMGD.

PS:
Heb de oplossing gevonden, zie: https://discussions.apple.com/thread/5490775 kan nu op mijn PC al mijn Mac files zien, nu nog andersom !

Had ik gedacht !!!! Na de computer herstart te hebben was het netwerk weer verdwenen, heb het op dezelfde manier geprobeerd weer aan de praat te krijgen echter NADA !!!!
Het is echt om te vertwijfelen. Dat was het dan, ga terug naar af en wissel bestanden voortaan uit met USB stick en Externe HD. De systemen blijven elkaar bijten.
EINDE VAN DEZE DRAAD !!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Met de instelling zoals boven zie ik "soms", niet altijd de files van mijn Mac op mijn PC, echter andersom zie ik niets. Kan nog steeds niet de PC files op mijn Mac zien ??? Heb ook alleen nog maar op mijn Mac de instellingen aangepast, zie boven, hoe moet ik mijn PC instellen ???

JMGD.

Andre,

Heb Nitroshare geprobeerd, echter werkt niet, krijg op de PC een of andere TCP poort fout melding, andere link nog niet geprobeerd, PC heb ik trouwens ge-update naar Windows 8.1Pro
Je vraagt je toch inmiddels af waar zo veel mensen mee bezig zijn, verzinnen allerlei applicaties, die niet werken, wat heeft dat voor een zin allemaal !!!!

JMGD.

Ik heb de tweede link ook nog geprobeerd, echter NADA ! zie geen iMac op mijn PC en geen PC op mijn iMac !! :(
Heb ook nog een USB link kabel gebruikt met Easy Suite, werkt op PC wel, echter het programma GoBridge ontbreekt op de iMac, deze kabel had ik nog liggen, kan nu ook in de vuilnisbak, gekeken of GoBridge te downloaden was, was echter niet het geval, Jammer !

JMGD.

Tjs, toch wel vreemd... blijkbaar is het instellen op een of andere manier kritisch. Waar halen ze de screenshots dan vandaag dat het lukt?
Ik maak zelf gebruik van iets dat Windows en Linux en Apple verbindt: webdav.
Voor Windows gebruik ik Netdrive, Linux is mijn Webdav server (Debian) en de Macbook van mijn zoon kan out of the box op de Linux server, zit standaard in

http://www.medid.eu/nl/windows-xp-webdav-netdrive/53
http://www.nicholls.edu/webmanager/documents/using-webdav/webdav-help-macos-osx/
http://www.howtoforge.com/setting-up-webdav-with-apache2-on-debian-etch-p3

Wat ik ook af en toe doe is Teamviewer gebruiken: is crossplatform, werkt zelf op mijn Debian server.
Je kunt dus remote op het scherm kijken maar dat hoef niet, je kunt ook alleen voor de bestandsoverdracht optie kiezen en bestanden van L naar R en v.v overzetten
win-filetransfer.jpg

Sorry, maar dat is hogere wiskunde voor mij :(
Ik heb Natan Osman van NitroShare een e-mail geschreven over zijn programma, misschien weet hij de oplossing dat het programma niet werkt op beide computers, vind ik eigenlijk de elegantste oplossing, maar ja als het niet werkt!
Begrijp ook niet dat anderen wel een netwerkje in elkaar kunnen steken en het mij niet lukt, heb beide firewalls totaal uitgeschakeld, als ik echter NitroShare op mijn PC opstart krijg ik het bericht "NitroShare Error, unable to listen on TCP Port 41721", Ik heb gewoon alle default settings laten staan, niets verandert, maar het werkt gewoon niet ! Volgens mij is de PC de kwaaie pier, op de Mac heb ik rechts onder tenminste nog een icoontje staan "Select Machine" alhoewel ik hier niets mee kan :(, op de PC zie ik dit icoontje niet, alleen de fout melding.

JMGD.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar ik houd het op DUKTO, wel geen echt netwerk, maar ik kan toch bestanden uitwisselen !

JMGD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan