thuis netwerk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik vind dat mijn thuis netwerk zo traag is....

Ik probeer een bestand over te zetten van de ene naar de andere PC.

De snelheid varieerd erg en zit zo tussen de 640 en 800 Kb/s af en toe een uitschieter naar 1,53 Mb/s. DIT MOET TOCH SNELLER KUNNEN??

de ene pc is een WinXP SP3 machine met een SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
en de andere een WinVista SP1 machine met een VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter

Geheel is verbonden met een Sweex Broadband Router.

Kan ik ergens bij de netwerkkaarten en/of de router iets instellen waardoor dit sneller gaat??

Ik hoor het wel.

gr.

Nossie

Een virusscanner wil nog wel eens aardig de snelheid vertragen.
Probeer het eens als je de virusscanner van beide pc's uitschakelt.

Edit:
Verder zit er soms op een router ook een lampje die netwerkerrors/collisions aangeeft.
Als deze regelmatig flikkert zit er iets niet goed in je netwerk. Dit kan zijn verkeerde bekabeling, te lange bekabeling (onwaarschijnlijk maar toch), verkeerde instellingen van Netwerkkaart(en).

Laatst bewerkt:
Echt vervelend hoor...als je over een filmpje van 1 of 2 gig 3 kwartier doet om van de ene naar de andere PC over te zetten...

Maar goed....heb het nu wel gevonden!!!

Het waren 2 dingen...heb idd de 1 firewall uitgezet, die van de Vista PC...die hield het ontzettend tegen, toen ging het dus al een stuk beter...,..

Als 2de: bij de eigenschappen van mijn netwerk stond bij de service QoS-pakketplanner het vinkje uit....vinkje nu aangezet en ja hoor....gewoon weer super snel...

films staan nu binnen een minuut aan de andere kant....

Ook weer opgelost!!!

Bedankt voor de terugkoppeling!

Bedankt voor deze terugkoppeling.
Ik heb hetzelfde probleem en ik ga je oplossing uitproberen.
Als het niet werkt zoek ik wel verder en anders open ik wel een nieuw topic.

THX!

Helaas, werkte niet.

370 Meg kopieren kost 1 uur en een handje vol minuten. Overschrijven met pen en papier is sneller, alleen kan ik mijn MP3-tjes dan niet meer afspelen.

Nog suggesties?

nee...dan zou ik het zo snel ook niet weten....had je de firewall van de ontvangende PC uit gezet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan