thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron_iceman_B

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Kan iemand mij helpen.
Ik heb een thuis netwerk tussen een Win XP AMD 1400 met een win98 PII 300 en nu wil ik een netwerk maken. Dit is allemaal gelukt maar nu zit ik met het volgende. Als ik internet aanzet op mijn gast pc(PII300) krijg ik geen verbinding. Maar als ik op de host zone-alarm uit zet dan heb ik wel internet. Ik heb nu in zone-alarm mijn netwerk verbinding op trusted staan en low protection maar nu doet hij het nog niet. Heeft iemand een idee wat ik nog een zone-alarm moet veranderen zodat mijn PII300 ook op internet kan.

MvG Ron:confused:

Probeer eens in Zone-alarm het IP-adres van je PII300 aan te geven als specifiek trusted IP-nummer. Ik weet niet meer precies waar je dat in Zone-alarm kon doen, maar ik weet wel dat dat in het verleden bij mij de oplossing was.

Of heeft je PII300 een dynamisch IP-adres. Dan is het weer lastiger. Dan moet je een range aan trusted IP-nummer opgeven.

Suc6

netwerk/zonealarm

Bij mij werkt het als volgt. Open op de host zonealarm controlcenter. Klik daarna op firewall, tabblad Main. Onderaan klik je op advanced. Zet een vinkje bij 'Automatically check the gateway for security' enforcement, en zet internet connection sharing op 'This computer is an ICS/NAT gateway'
(zie bijlage)

Groetjes, Kruimeltje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan