Thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Beste Leden

Op dit moment ben ik zo wel boven als beneden een netwerk aan het aanleggen met bedrading cat6 bekabeling. Het probleem is dat mijn internet verbinding beneden ligt. Hierdoor heb ik er voor gekozen om boven en beneden een apart netwerk te maken dit met elkaar verbonden gaat worden. Zodat ik uiteindelijk maar 2 kabels naar boven dient te trekken ipv van 20 a 24 naar beneden.

Is het nu aan te raden om boven een router / switch neer te zetten of is het een patch kast voldoende.

Het gene wat ik wil is dat er op elke moment 40 mbs seconden naar de elke punt kan uit stallen zodat ik via mijn media players (popcornhour).

1 kabel naar boven en daar een gigabit switch neerzetten waar alle kabels op aangesloten worden,alleen even kijken hoeveel poorten je nodig hebt

Als het niet teveel moeite is twee kabels trekken. Bij een defect hoef je niet alles op te breken. Afhankelijk van je switch boven en beneden kun je ze ook nog gelijktijdig gebruiken voor de dubbele verbindingssnelheid.

Dat is super handig. ik zorg wel dat de switch het boven en beneden aan kan

De switches met die functionaliteit zijn echter over het algemeen wel 3x zo duur en je moet ze met de hand instellen. 1 kabel is voldoende. je mediabox kan zelfs eem enkele Gb niet vol krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan