thuis pc in domein bedrijf hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denman6

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
beste faqlui,

heb op me werk een server 2003 draaien. deze kan ik benaderen met externburoblad.
het probleem is dat als ik naar de beveiligings camera's kijk mijn buroblad vast loopt.
verbinding is erg langzaam. heb de instellingen van de beeld kwaliteit ook aangepast.

dus dacht ik, als ik mijn thuis pc nou eens op het domein van me werk aanmeld en dan het programma voor de camera's hier lokaal draai, de netwerk verbinding misschien wel sneller is. klopt deze gedachte wel??

heb meerdere instellingen geprobeerd maar kan het domein niet vinden.

heeft iemand een oplossing.

dennis

Aanmelden op het domein zelf levert je geen voordeel op m.b.t. de snelheid.
Bovendien werkt het ook niet rechtstreeks over Internet, zoals je zelf al gemerkt hebt.
Enige fatsoenlijke oplossing die ik me kan voorstellen is om op het werk een hardware VPN-server neer te zetten, daar dan een verbinding mee op te zetten vanuit thuis (liefst ook daar met een modem dat hardware VPN ondersteunt, zoals een ZyWall 5, maar kan ook in VPN-software op je PC).

Dan heb je een beveiligde verbinding over het Internet met het netwerk van je werk, en kun je wellicht de bewakingscamera's rechtstreeks bekijken, als die via een netwerk bereikbaar zijn.

Via die VPN kun je je thuispc ook aanmelden in het domein, om gedeelde bronnen zoals gedeelde mappen en gedeelde printers op het netwerk van je werk te kunnen gebruiken.

Natuurlijk blijft ook in die setup Bureaubladverbindingen met de W2003 server beschikbaar, maar dat zal (iets) langzamer gaan dan 'rechtstreeks' via Internet zoals je nu doet (vanwege de 'overhead' van de VPN-verbinding).

Dit is mijn idee bij je probleem, misschien hebben anderen een andere oplossing of andere gedachten erover.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je oplossing.

als me dit geen bandbreedte opleverd kan ik beter de internet verbinding van de zaak verhogen. op dit moment gebruiken we een huis tuin en keuken verbinding. als ik deze verhoog wordt het dan beter??

dennis

Ja, ook met de huidige oplossing zou dat (enige) verbetering moeten geven.

Let wel op bij het upgraden: Het gaat voor dit probleem vooral om de upload-snelheid van de internet-verbinding van je werk (want de communicatie van het Extern Bureaublad naar je thuis-pc is een upload).

Succes,

Tijs.

waarom laat je de beelden niet via een beveiligde verbinding streamen ? zodat je overal waar dan ook met een password je videobeelden kan zien !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan