Thuis pc vs Werk pc ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Hallo allemaal...

Ik heb de volgende vraag.
Thuis heb ik adsl direct. Vergeleken met het internet op mijn werk is mijn internet thuis trager. Nu heb ik op speedtest de volgende test gedaan met de computer op mijn werk :
Download

29.5 KByte/sec
(=236 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 24.6 KByte/sec
(=197 kbps)

Echter thuis scoor ik hier veel beter mee !!
(download +- 456 kbps)
(upload bijna hetzelfde.)

Maar het internet op mijn werk is dus veel sneller dan bij mij thuis. Volgens de test is dit dus niet zo.. Helaas weet ik niet wat voor internetabonnement wij op het werk hebben.. Weet iemand hoe dit kan?

Alvast thnx
:thumb:

Heeft ook een beetje met je Firewall en Anti-virus te maken.
Ik heb gisteren bij iemand een verlopen Norton eraf tgegooid en daarna AVG geinstalleerd en de PC ging "als de brandweer" op het internet.
Dus vlak ook die factoren niet uit.

Fonz

Waarschijnlijk ben je op je werk niet de enigste die op het internet kan, het kan natuurlijk dat 1 van je collegaas toevallig ook dingen aan het downloaden was, dus doe die test eens meerdere keren in de loop van de dag en kijk dan naar het gemiddelde.
Ook kan het zijn dat iedere PC daar op je werk maar een klein beetje snelheid toegewezen heeft gekregen.

Goed lezen Paintje,
hij MEET sneller thuis, maar IS sneller op het werk.
Lees ik tenminste.

Fonz

klopt inderdaad : Maar wat zou er nog meer van invloed kunnen zijn behalve de virusscanner of firewall?:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan