Thuis printen via VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Op kantoor heb ik Windows NT server's en een Windows 2000 server.

Die windows 2000 server is bedoeld om in te kunnen bellen vanuit thuis d.m.v. een VPN verbinding.

Nu hebben mijn collega en ik allebei een printer thuis die niet bekend is op de server op kantoor.

Als ik nu thuis een bestand van kantoor wil printen kan ik mijn printer niet zien.

Ik zal dus nog iets moeten doen maar wat?

Ik heb een HP LJ 4050N.

Kan iemand de procedure beschrijven?

BVD

Wim
 
Maak je via terminal service kontakt met de zaak.
 
Ik maak via 2 stappen verbinding:
1. via virtueel particulier netwerk (onder verbindingen)
2. daarna via extern bureaublad.
 
dan moet je de beheerder even vragen of hij in het externe bureaublad even deze printer wil installeren.
 
Ik ben helaas aangewezen als tijdelijk beheerder.

Dat geeft op zich niet zoveel omdat voor de echt ingewikkelde zaken er extern hulp wordt ingeroepen.

Maar omdat dit m.i. niet zo bijzonder is (voor de kenners dan) dacht ik laat ik het eerst maar eens proberen zelf (met jullie hulp) op te lossen.

Hoe installeer je dat dan op het extern bureaublad (= bureaublad op de server op kantoor)?
 
Kan ik dat ook vanuit huis door in te loggen als administrator en dan de printer installeren?
 
dat zou ook moeten werken, alleen heb ik dat zelf nog nooit gedaan.
Ik installeer rechtstreeks op de server.
 
Moet je dan geen adres van de printer opgeven omdat hij niet is aangesloten aan de server zelf?
 
ik heb het net even geprobeerd thuis gewoon via buroblad een printer toevoegen en dan naar je eigen printer bladeren.
Die moet dus wel op jou eigen computer staan.
 
ja verbinding maken met het werk dan buroblad openen en dan toevoegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan