thuis server

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,

Thuis server 2011 zou op de onderstaande pc moeten werken.
Vergeet ik iets of kan het goedkoper.
server thuis.jpg

Je kan rechtsboven op directe link drukken, dat maakt het gemakkelijker voor ons :).
Zo'n grote voeding heb je bijlange niet nodig,
Deze is goed, maar nog net iets te groot, maar dat is geen groot probleem.
Een kleine SSD is ook altijd handig? 32/64 GB misschien?

Waar wil je deze voor gaan gebruiken? 1TB is niet echt veel opslag meer tegenwoordig.

voor 1 programma, en wel davilex

Ik heb het systeem aangepast met de volgende redens:

Moederbord: Meer aansluit mogelijk heden(toekomst gericht), betere chipset en goedkoper.
Kast: ietsje groter, maar de helft van de prijs. Deze koelt goed en durf dat niet te zeggen van de andere kast.
Geheugen: 1600Mhz heeft geen zin aangezien de processor(prima keuze trouwens) dit niet ondersteund. Tevens is deze weer 20 euro goedkoper. Maar waar heb je 16 Gb voor nodig?
Voeding: deze is ietsje duurder maar geprezen door Tweakers dat deze erg zuinig is. Zeker in combinatie met de CPU/HD.

Al met al heb je een betere server voor minder geld(70 euro. Hier kun je dus eventueel nog een 2e harde schijf voor bij kopen(+4 tot 5 watt komt er dan bij)).

Waarschijnlijk zit je met dit systeem idle op 20 watt.

Ok, puppie, het is natuurlijk altijd een grote eer om een vraag van een Helpmij.nl-medewerker te mogen antwoorden, & ik heb ondertussen al de specificaties van de in eerste instantie genoemde fabrikanten doorgenomen.

Nu, zonder die specificaties gecontroleerd te hebben, ben ik het wel met voorgaand bericht van Vandaag, 09:25 Woutertjuh88 eens.

Thuisserver plus Windows Server 2011?!?!?!... Ok, Gigabyte stelt wel een driver voor Windows Server 2003 op dat moederbord ter beschikking, maar volgens mij is het nooit bedoeld als een echte server: "Support for non-ECC memory". Naja, ach, ik heb ook in mijn tijd grappen uitgehaald die onmogelijk geacht werden... Nu soms nog...
:cool:

Ok, even serieus: Ook ik zou niet bezuinigen op de voeding, zeker niet als een echte server, ongeacht de specificaties, de bedoeling is. Op een echt serverbord kan een redelijk overbemeten voeding op diverse standen via de bios ingesteld worden, vanaf zeer zuinig, of gebalanceerd efficient, of ultiem effectief.
Voor het geval dat het je server onverhoopt mocht overkomen, scheelt het bv. ook tijdens een (D)DoS-aanval.

Voor een server is niet alleen prijs & snelheid van belang, maar vooral ook duurzaamheid & betrouwbaarheid.

http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/memory_ga-b75n.pdf
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4405
http://www.gigabyte.com/support-downloads/faq-page.aspx?fid=1681&pid=4405
http://www.intel.com/content/www/us/en/gaming/gaming-computers/intel-extreme-memory-profile-xmp.html

Bij de laatste Intel-link vroeg ik me toch af hoelang dat courant blijft...

Ook een overweging...

@ woutertjuh88 kast groter... je maakt deze in hoogte kleiner. maar eek een mooie kast.
Ik heb speciaal voor klein gekozen omdat deze weggestopt moet worden, lees niet in het zicht staan.
2e schijf zou een overdenking waard zijn.

@theknight eer is overdreven.
ik ben een lid van Helpmij maar zegt niet dat ik daardoor alles weet.
de software heet windows thuisserver 2011 ja dat wil ik gaan gebruiken.

Hallo,
ik veronderstel dat je toch een mini-ITX systeem wilde,
ik heb een andere kast, goedkoper maar even goed geheugen en een mooi ITX moederbord genomen.
KLIK

Laatst bewerkt:
zonder software en met een 2tb schijf -> klik <-

een mooie kast en ja itx was wel mijn voorkeur.

koop een http://azerty.nl/8-857-531108/wd-red-wd20efrx.html HDD speciaal gemaakt voor nas/server 24/7 gebruik zijn wel wat duurder maar komt ook speciaal met nas software uit
en gooi er een beetje degelijke koeling op standaard intel koellertjes zijn niet gemaakt voor 24/7 gebruik die gaan herrie maken

Laatst bewerkt:
en gewijzigd in mijn lijstje.
bedankt voor de tip.
wist niet dat dit bestond.

Laatst bewerkt:
ik zou er persoonlijk ook een andere voeding in gooien klikerdeklik
80+ Gold certificering erg efficiënt dus gaat je zeker wat in geld besparen verder gaat deze voeding ook erg lang mee
je kunt er in de verre toekomst ook nog een HD7850 in gooien als je dat wilt.

Laatst bewerkt:
jammer dat deze pas na 10 dagen leverbaar is.
is de voorgestelde voeding niet goed ?

Deze is silver gecertificeerd, dat scheelt ook wel iets.
Die andere was wel goed, maar uiteindelijk zal het wel wat schelen als de pc dag en nacht op staat.

de voorgestelde voeding (de be quiet) is goed voor standaard gebruik maar ik zou em niet als server voeding gebruiken hij heeft maar een 80+ certificering en vraag me af wat de kwaliteit is van de capacitors
hij is dus niet erg efficiënt en zal dus meer hitte creëren (ga je ook in je portemonnee voelen) dan een goede Gold certified voeding verder zijn de materialen die in dat soort voeding gebruikt worden ook een stuk minder

@firest0rm je zegt dan, eigenlijk zijn die 10 dagen wachten het wel waard.
of zit er bij azerty nog een goede voeding die wel beschikbaar is.

Laatst bewerkt:
Deze, maar die is wel niet gold, maar het verschil tussen gold en silver is niet enorm.
Er zijn echter niet veel gold voedingen met zo weinig vermogen.
KLIK

dan is dit nu het lijstje -> :P <-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan