Thuisbioscoop aansluiten op Samsung TV

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi allemaal,

Ik heb de Samsung thuisbioscoop hta100c aangesloten op een Samsung tv (sq01). Beide zijn samen gekocht...
Wanneer ik een dvd of de tuner afspeel vanuit de thuisbioscoop krijg ik dolbi geluid. Ik heb geprobeerd ook het geluid van de tv af te laten spelen via de boxen van de thuisbioscoop, maar dit lukt niet.
Nou lijkt het alsof deze tv deze optie niet kent (vanuit de gebruiksaanwijzing). Is dat zo of heeft iemand nog een goed idee om toch het "normale" tv-geluid via de thuisbioscoop af te spelen ?

Alles lijkt goed aangesloten via scart en hdmi aansluiting.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Groetjes, Marjolein

Hoi,

Waarschijnlijk tot zekerheid zijn de scart en de hdmi ingangen deze komen bv van dvd speler. zit er geen audio uitgang op? Wat is precies je typ tv want kan hem even niet vinden.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je snelle reactie !

Type samsung tv is: LE40A656A1FXXC

Er zit wel een audiouitgang, maar is hdmi niet voldoende dan ?

Hoi,

Geen dank mag ik dan vragen waar de hdmi kabel heen loopt vermoed de home cinema set maar even voor de zekerheid en ben even de gebruiksaanwijzing aan downloaden maar gaat niet zo hard dus ogenblikje:d

Edit: Heb even gekeken je hebt dus een audio out op de tv analoog en een digital audio uit (optical) dus als je home cinema set ook z;n optical ingang heeft is dat de beste optie en anders is het met de analoge uit te regelen de hdmi zijn allemaal ingangen dus

Laatst bewerkt:
side-connections.jpgrear-connections.jpg

De HDMI loopt van de thuisbioscoop (zie plaatje) hta100c.jpg naar hdmi in 1.

dus... ehm...
als ik het goed begrijp...

wil ik geluid van de tv naar de home cinema krijgen, dan moet ik dat via een out doen. De beste optie is digital audio out.

Kunnen/moeten de andere aansluitingen dan blijven zitten ? En alleen de digital audio out nog extra aansluiten ? Beide (cinemaset en tv) hebben deze mogelijkheid.

Hoi,

Ja die zou ik laten zitten want ik neem aan dat je dvd's wilt blijven bekijken op de tv ;)
En ja als dus z'n optical in op de home hebt zitten zal je z'n kabeltje erbij aan moeten sluiten en dan kan je het geluid van de tv via de home cinema set laten lopen

Super !
Helemaal geweldig !
De tv staat bij mijn vriend, maar ik ga het morgen zeker proberen !
Volgens mij heb ik niet zo'n optische kabel, maar ik neem aan dat ik die gewoon kan kopen, toch ?

Dank je wel voor je reacties !!!

ps. en ja... dat was een snuggere vraag... tuurlijk moet het blijven zitten :o

Hoi,

Geen dank
Ja hoor die kan je zo kopen bij mediamarkt ik wou zeggen its maar helaas die zijn er niet meer maar zulk soort winkels moet je hebben en even letten op de prijs even voor de duidelijkheid zie hier:thumb:

Nogmaals bedankt.
Ik zal morgen even langs de winkel gaan (of mijn vriend dat laten doen ;), dat kan hij wel :P)

Opgelost (denk ik...) en anders maak ik graag weer gebruik van je hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan