Thuisgroep icoon verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Beste mensen,

Heb sinds vandaag Windows 7.
Op mijn bureaublad staat een icoon Thuisgroep, ik wil dat icoon verwijderen.
Hoe kan ik dat doen? Rechtermuisknop en Delete knop en slepen naar prullenbak werken niet. :confused:

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=63623&stc=1&d=1242893656[/smallimg]

Met vriendelijke groet,
Stefan

Bijlagen

• Thuisgroep Icoon.jpg
    Thuisgroep Icoon.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 2.499
Laatst bewerkt door een moderator:
Afbeelding aangepast, was iets te groot. Ik heb dat icoon niet in Windows 7. Heb even gekeken bij "Desktop icons" maar kan niet vinden hoe deze in of uit te schakelen.

Misschien via Windows Partitie > Users > Default of jouw user (Probeer beiden) > Desktop

Helpt dat? ;)

Misschien handig als je hier ook even aangeeft welke register waarde het betreft. Uiteraard is het verstandig eerst een backup van het register te maken, voor je wat gaat aanpassen.

Misschien handig als je hier ook even aangeeft welke register waarde het betreft. Uiteraard is het verstandig eerst een backup van het register te maken, voor je wat gaat aanpassen.

Zo gedaan:

remove the Homegroup and Libraries icons from your desktop, open regedit.exe from the Start bar, and navigate to:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFWARE\Microsoft\Wind ows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\

In the NameSpace folder, there will be a folder (key) with the name {B4FB3F98-C1EA-428d-A78A-D1F5659CBA93}. The value of the default item should be "Other users". This is the registry entry Homegroup icon. Delete the folder from the registry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan