Thuisgroep - PC kan geen lid worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeke

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hallo,

Ik heb 2 Windows 7 machines.
Ze zitten in dezelfde werkgroep "WORKGROUP"
En als ik ga kijken bij netwerk zie ik ze ook beide staan.
Heb op de eerste een thuisgroep aangemaakt.
De 2de machine wil ik nu lid maken van die thuisgroep.
Klik op thuisgroep, lid worden en geef het wachtwoord in.
Hij begint dat te zoeken ofzo.
En na een tijdje komt erop: Er is een fout opgetreden.
En hoe veel ik ook probeer, het blijft hetzelfde.

Als ik bij netwerk ga kijken zie ik de andere pc wel.
En ook de gedeelde mappen.
Maar kan er niet in.
Dan zegt hij GEEN TOEGANG TOT ...

Welllicht eerst even lezen deze troubleshooter. Klikje Ze hebben toch niet dezelfde naam he. En of hier wat draadjes. Klikje

Nee, ze hebben niet dezelfde naam.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je je eigen troubleshooter al geprobeerd en die andere draadjes die ik aangaf. Links onder in je startbolletje: type eens het woord thuisgroep zonder enter er verschijnen dan enkele probleemoplossingen.

thuisgroep.JPG

Ja, heb ik geprobeerd,
Zonder resultaat :(

Laatst bewerkt door een moderator:
@pommeke,

Ik heb een paar quotes verwijderd van je. Indien je direct reageert op iemand kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken.

Het is alsof ze elkaar niet kunnen zien,
maar als ik ga kijken bij netwerk zie ik de andere computer wel, maar heb geen toegang

Nou dat is knap vervelend, maar ik wil je toch verder helpen en las nog een mogelijkheid hier. Ik hoop dat het je nu lukt. Wat een gedoe he. Klikje met nog meer linkjes rechts in beeld. Eerst even op je gemak lezen :eek:

Beste Pommeke,
Misschien heb je al een oplossing, maar ik had hetzelfde probleem, na upgrade van Vista naar W7 wilde ik deze toevoegen aan mijn thuisgroep. Is normaal gesproken een fluitje van een cent onder W7 computers. Echter had ik niet aangevinkt: 'Media met apparaten delen' (via configuratiescherm-netwerk en internet-opties voor thuisgroepen en delen selecteren) Bij opties voor mediastreaming heb ik in 'lokaal netwerk' alles toegestaan. Daarna kon ik probleemloos lid worden van de thuisgroep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan