Thuisgroep probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickkkk

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
hallo, ik heb het nu met een laptop zo dat ik draadloos kan printen met win 7 maar nu met de volgende win 7 laptop wilt het niet , mar dat aanvinken van documenten en printer enz maar dat doe ie niet als ik dat wijzig en hij geeft een probleem aan als ik probleem oplosser doe.

zie bijlage!!

hoe is het op te lossen?

Naamloos.png

Die probleemoplosser heb je ook niet zoveel aan!
Welke printer gebruik je en zitten ze in hetzelfde netwerk?
Verwijder anders alle printers via Configuratiescherm > hardware en voeg dan opnieuw die printer toe.

ja het zelfde netwerk en het is de hp psc 2175.
ik hoef niks te installeren, wil het draadloos doen;)

Haha, waarom kan het met een laptop wel dan,ik heb een vaste computer win xp daar is die op aangesloten, en nu heb ik met een windows 7 laptop dat ik draadloos kan printen, maar maar met de 2 e nog niet verwege dit probleem dus aan de printer licht het niet

Als de printer niet draadloos is kun je echt niet draadloos printer hoor! :D

Zoals ik hierboven al schreef, als je die printer aanschaft kun je overal draadloos printen :thumb:

Wat bedoel je nou? Als je met die printer die je hebt wilt printen, dan moet je die met een USB kabel op je computer aansluiten ;)

ja op een pc heb ik heb aangesloten met usb, maar heb het nu zo voor mekaar met een windows 7 laptop dat ik daaruit vandaan kan printen. ik heb dit op zo'n manier gedaan:

Draadloos Printen
1)
- Kijk bij beide pc’s of de werkgroep hetzelfde is. (Windows XP: Mappen Structuur -> Rechtermuisknop op Deze Computer -> Eigenschappen; Windows 7: Mappen Structuur -> Rechtermuisknop op Computer -> Eigenschappen)
- Kijk daarna wat de naam is van de Windows XP Computer. Onthoud dit voor een latere stap.

2)
- Sluit de printer aan op de Windows XP pc.

3)
- Ga op de Windows XP pc naar het Configuratiescherm.
- Zoek het item: Apparaten en Printers op. (Of iets dat er op lijkt, maar het woordje: Printers moet er in voorkomen)
- Zoek de printer op
- Klik er met de rechtermuisknop op -> Iets dergelijks als: Eigenschappen voor Printer. Staat er maar 1x eigenschappen in, doe dan gewoon Eigenschappen.
- Klik op het tabblad: Delen
- Klik op: Printer Delen, en vul dan een printer naam in.

4)
In stap 1 moest je de computernaam onthouden.
Die ga je nu gebruiken.
- Ga op de Windows 7 Computer naar het Configuratie scherm.
- Klik op het onderdeel: Apparaten en Printers.
- Klik op: Een printer toevoegen.
- Klik op: Netwerk Printer, Draadloze printer…………………………… toevoegen
- Laat hem zoeken. Vind ie hem! Mooi, sla de volgende stappen over.
- Vind ie hem niet? Klik op: De Printer die ik wil gebruiken, staat niet in de lijst.
- 2e optie: Een gedeelde printer op naam selecteren
- Vul de naam in van de Windows XP pc, maar dan met 2 \\ ervoor, met daarachter de printer naam. Bijvoorbeeld: \\Laptop-Jacob\De_Printer

Ok zo bedoel je, ja dat kan, maar dan moet de computer waar de printer op zit aangesloten wel aan staan.
Maar nu werkt het dus?

Laatst bewerkt:
op een laptop ja, maaar wat ik hier boven al zei met dit probleem thuisgoep wijzigd niks! hij doet het maar op eeen laptop nog maar draadloos

nou euhm wat ik zelf vindt in huisgroepen met win 7 die wel werkt ik bij thuisgroepen printers aangevinkt en bij mijn laptop werkt het niet:s als ik dan wijziging oplaan doe is die nog het zelde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan