Thuisgroep, tussen Desktop W7 en Laptop W8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Ik heb zojuist een Toshiba laptop aangeschaft, een Acer desktop ad W7 heb ik al jaren. HOE KAN IK een thuisgroep maken tussen deze 2? Mij lukt het niet. Ik heb de code (van de Acer) ook in de Toshiba ingevoerd, doch meldt de laatste dat ik geen "thuisgroep" heb. Wie kan mij vertellen of het überhaupt ka, zo ja, wat ik moet doen (waar ik het kan vinden) het liefst met toetsenaanslagen.

Bij voorbaat dank, Karel

Check even of de instellingen op je Windows 8 apparaat toestaan dat deze bestanden e.d. deelt met andere apparaten in de thuisgroep.

Configuratiescherm --> Netwerk en internet --> Netwerkcentrum --> Geavanceerde instellingen voor delen

Dank je wel Twazz. Hij beweert: "Thuisgroep: verbonden". Dat zal wel, maar wat nu? Hoe KAN ik erheen? Vanuit de laptop naar de desktop? Er moet toch een "route" bestaan waarlangs ik erheen kan? Een verwijzing naar de andere computer.

Ik kan helaas niet verder omdat ik weer geen Internetverbinding heb, ik ga morgen verder. Zou zeer op prijs stellen als je mij liet weten hoe de protocol is. De desktop heet Karel-PC, de laptop Toshiba. Hoe ziet de opdracht op de Toshiba uit om naar station M (USB HDD verbonden met Karel-PC). Wat ik dus verwacht is een file in een directory die ik slechts hoef aan te klikken om in de HDD van Karel-PC te kunnen. Hoe werkt dat? Waar is die directory?

Ik zou zeer dankbaar zijn als je me wat anwijzingen zou geven. Met welgemeende groet, Karel

Ik heb even een (duidelijke) uitleg opgezocht, ik begrijp dat je een schijf wilt delen over je thuisgroep klik hier voor de uitleg hoe je dit kan doen.

Twazz, bedankt, maar helaas werkt het niet. Ik vermoed nog steeds, dat de 2 Windows elkaar bijten. De laptop geeft aan, dat de printer bij een der andere computers aangesloten is, doch print niet omdat er geen verbinding zou zijn?????? Onbegrijpelijk, want 2 andere computers werken prima met de netwerk-printer.

Heb jij enig idee waar ik een behoorlijke tutorial kan vinden terzake van Windows 8??????

Ik heb hem verbonden met de TV via een HDMI kabel: 2 dagen geleden werkte hij uitstekend, nu speelt de films wel af, maar GEEN geluid. Heb ik iets per ongeluk uitgeschakeld? Enig idee?

Hoe kan ik een Printscreen-plaatje opnemen? Op W7 doet ie dat op Paint, op W8 niet.

Ik zou zeer op prijs stellen als je de tijd nam mijn wat wegwijs te maken.

Groet, Karel

Twazz, bedankt, maar helaas werkt het niet. Ik vermoed nog steeds, dat de 2 Windows elkaar bijten. De laptop geeft aan, dat de printer bij een der andere computers aangesloten is, doch print niet omdat er geen verbinding zou zijn?????? Onbegrijpelijk, want 2 andere computers werken prima met de netwerk-printer.

Heb jij enig idee waar ik een behoorlijke tutorial kan vinden terzake van Windows 8??????

Ik heb hem verbonden met de TV via een HDMI kabel: 2 dagen geleden werkte hij uitstekend, nu speelt de films wel af, maar GEEN geluid. Heb ik iets per ongeluk uitgeschakeld? Enig idee?

Hoe kan ik een Printscreen-plaatje opnemen? Op W7 doet ie dat op Paint, op W8 niet.

Ik zou zeer op prijs stellen als je de tijd nam mijn wat wegwijs te maken.

Groet, Karel

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan bij start (W8) intikken "knipprogramma" daar kan je een schermafdruk mee nemen en opslaan.

Dank je wel Twazz, maar "knipprogramma" werkt anders en het is niet veel zaaks. Maar ik heb de oplossing gevonden. Als je een beeld wilt "vangen" om daarna met Paint te bewerken dan moet je PrintScreen + Fn indrukken. Groet, Karel

Verplaatst van "Websites maken > Forumsoftware" naar "Besturingssystemen > Windows 8"

Sorry, was even afgeleid en heb dit probleem even uitgesteld. Ik heb inmiddels wel geluid via mijn HDMI kabel. Dus sluit de vraag maar, al kom ik over een half jaar met dezelfde vraag.

Zij allen gegroet, Karel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan