thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

sax

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Berichten
229
HAllo,

Ik wil graag mijn thuisgroep verwijderen. Kan dit en hoe? Ik gebruik Win 10.
Ik heb op twee computers een thuisgroep gemaakt en ben de wachtwoorden vergeten. Nu "moet"ik me aanmelden en lid worden, De wachtwoorden werken niet meer.
Dus wil ik graag alles weg en opnieuw een thuisgroep maken.
 
Laatst bewerkt:
Het wachtwoord van een thuisgroep is gewoon op te vragen:
Op de computer waar je, helemaal in het begin, de thuisgroep op (aan)gemaakt hebt:
Start Verkenner (= explorer.exe )
In het linker deelvenster van het Verkenner-venster (dus waar (o.a.) Bureaublad, Documenten, Afbeeldingen etc. staan), rechtsklik op Thuisgroep en kies Wachtwoord voor thuisgroep weergeven. Het wachtwoord verschijnt.

Tijs.
 
"Wachtwoord voor thuisgroep weergeven"' verschijnt niet omdat ik op twee computers een thuisgroep heb gemaakt. alleen de optie " lid worden" verschijnt.
 
Ik vermoed sterk dat als je 1 van de 2 computers helemaal uitschakelt en de andere daarna herstart je daarna op die andere computer wél het wachtwoord kunt opvragen van diens Thuisgroep... De instructie op zich klopt wel, want het wachtwoord van de thuisgroep is op mijn manier op te vragen. En ook de instellingen van de Thuisgroep zijn te wijzigen, via de optie "Instellingen voor thuisgroep wijzigen" als je rechtsklikt op Thuisgroep in Verkenner.

Ik raad je sterk aan om dus telkens precies 1 computer actief te hebben zodat alle Thuisgroep opties normaal werken en bruikbaar zijn en je (echt) aan de slag kunt met wat je wilt bereiken.

De opties zijn overigens ook op een andere manier te bereiken:

Start control.exe
(oftewel: Start Configuratiescherm)
Zet de weergave (dus bij "Weergeven op: ") op Kleine pictogrammen en klik op het dan getoonde icoontje van Thuisgroep
Je hebt dan de opties:
a. "Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken" om het huidige wachtwoord te zien.
b. "Het wachtwoord wijzigen..." om een nieuw wachtwoord voor de thuisgroep in te stellen.
c. "De computer uit de thuisgroep verwijderen..." en daarna kiezen voor "De computer uit de thuisgroep verwijderen" om de hele thuisgroep te verwijderen (omdat er, naar jouw aangave, elke computer alleen in zijn eigen thuisgroep zit)

Tijs.
 
Heb de status op opgelost gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan