thuisnetwerk en IP camera probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptoppertje246

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Ik heb een probleem met mijn netwerk en de IP camera.
De opstelling heb ik proberen duidelijk te maken op bijgevoegde bijlage.

We willen de camera kunnen bereiken vanaf zowel draadloze laptops als de vaste pc’s.
In ieder geval via pc 1. Die wordt door de overige pc’s en laptops ook gebruikt om via te printen.
Nu kunnen we met de laptops wel inloggen op de routers en verbinding maken, maar met de pc krijg ik geen verbinding met de routers.
De laptops kunnen trouwens ook printen via pc 1.
Dus de verbinding van laptops via router naar pc loopt wel maar andersom niet.
Misschien dat iemand mij kan zeggen wat ik anders in moet stellen?
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb je op de laptops en op de pc 1 bestands en printerdeling aan staan?

Tevens welke versie van Windows?

Het verhaal is me nog iets te warrig. De router deelt, neem ik aan, ip adressen uit? Gaat dat goed? Heeft elke PC en laptop verbinding? Daarnaast, heeft de IP camera ook een ip adres gekregen? Dan zou alles goed moeten gaan. Je kunt dan op elke PC het ip adres van de camera ingeven en zouden de beelden van de IP camera zichtbaar moeten zijn.

Daarnaast moet printerdeling op de PC aanstaan. Pas dan is de printer voor elke PC bereikbaar. Ik weet trouwens niet zeker of voor printerdeling alle computers in dezelfde werkgroep moeten staan, maar wat zou er op tegen moeten zijn om dat altijd te doen.

Heb je hier iets aan?

Bestand en printerdeling zijn ingeschakeld.
Op de verschillende pc's/laptops staan verschillende windows versies.
Op PC 1 staat Windows XP.

Op de draadloze laptops hebben we wel camerabeelden, maar niet op de vaste
PC.

Laatst bewerkt:
Zou het misschien aan de router kunnen liggen?
We hebben nu nl. ook een probleem met de draadloze toestellen.
Zodra de camera is aangesloten op de router kunnen niet alle laptops en mobiele telefoons op internet. Ze krijgen wel een draadloze verbinding maar kunnen niet het internet op. Halen we het stekkertje van de camera uit de router, kunnen ze wel op het internet.
De router is de linksys WRT54G v.7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan