Beste lieden,
Ik woon sinds kort in een studenten-appartementencomplex. Vorige week bleek ik mee te kunnen doen met een gedeelde internetverbinding. Een meisje in 1 van de andere apartementen op mijn verdieping bleek nog plaats te hebben op haar modem/router. Ik heb toen een kabel aangelegd naar haar router. 3 Andere mensen, inclusief diegene in wiens appartement zich de modem/router bevindt, maakten op dat moment via kabels gebruik van het internet.
Toen ik de kabel aansloot op mijn nieuwe Macbook Pro, gaf mijn notebook aan dat er verbinding was met de router. Ik kon echter geen internetpagina laden. Ik heb Diagnostics en Assistent gebruikt om het probleem op te lossen, geen van beiden had effect. Beiden gaven aan dat de router/modem gereset moest worden. Ik heb daarop diegene die router/modem heeft gebeld en gevraagd of zei de modem wilde resetten, ze heeft dit gedaan maar ik had later op de avond en de dagen erna nog steeds hetzelfde probleem: wel verbinding met de router, niet met het internet.
Ik heb de modem toen zelf nog een aantal keren gereset (hij gaf aan dat instellingen behouden zouden blijven) midden in de nacht, via mijn browser. Ook zonder effect.
Ik ben bij de andere gebruikers van het internet gaan vragen of zij internet hebben. Een van hen is niet aanwezig, dus daar heb ik geen informatie over. Het meisje die de router/modem heeft, heeft wel internet, in ieder geval draadloos. Mijn buurjongen heeft ook geen internet. Ikzelf dus ook niet.
Ik heb verder niet met de instellingen van de router gerotzooid, ik heb hem alleen gereset via de browser.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en me kan vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen. Mocht er nog meer informatie nodig zijn om dit op te lossen, dan hoor ik dat graag en zal ik het zo snel mogelijk posten. De informatie:
MACBOOK PRO
Bij Network, ETHERNET:
status: connected (ethernet is currently active and has the IP adress 192.168.0.14)
configure IPv4: 192.168.0.14
Subnet Mask: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1
DNS server (grijs weergegeven, wel veranderbaar): 192.168.0.1
Search Domains: router.home
configure IPv6: automatically
Ethernet ID: 64:b9:e8: d5:10:08
802.1X: Hier staan 2 items die te maken hebben met het netwerk van de universiteit waar ik heen ga. Ik heb beiden uitgevinkt omdat ik dacht dat deze wellicht gebruikt werden om mijn computer te identificeren bij de modem, terwijl ze dus voor het schoolnetwerk erop gezet zijn. (kan overigens op de universiteit zonder problemen gebruik maken van het internet na ze uitgeschakeld te hebben)
ROUTER
model: Sitecom DC-220v6
IP adress: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP server: enabled
Firewall: disabled
LAN MAC adress: 00-DC-F6-23-24-F4
In de router kan ik onder andere het tabblad Internet Status selecteren:
Internet Status : Disconnect
WAN IP: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Gateway: 0.0.0.0
WAN MAC: 00-6F-B0-3E-2B-06
DNS: 0.0.0.0
Sec. DNS: 0.0.0.0
Connection Type: Dynamic IP
Ik vind dit nogal vreemd, omdat er dus iig 1 computer op het netwerk een internetverbinding heeft. Overigens zie ik onder de lijst Clients bij de router tot nu toe maximaal 2 computers, namelijk die van mij en mijn buurman, beiden dus zonder internet.
Ik kan bij Internet Status niets veranderen, alleen drukken op RELEASE en RENEW
Wanneer ik via Assist Me mijn netwerkverbinding via mijn Macbook wil repareren, zegt hij "you cannot connect to your ISP automatically, fill in the information below" o.i.d. Hij vraagt dan bijv. om DHCP Client ID. Ik heb hier vanalles geprobeerd, maar niets werkt. Wel wordt er herverbonden met de Router wanneer ik dit probeer. Met als gevolg dat alles uiteindelijk weer verbonden is, alleen met een nieuw IP adress (opvolgend nr.)
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit op zou kunnen lossen. Heeft het zin om te achterhalen om welke provider het gaat, en deze te bellen? Het lijkt me dat zij niets kunnen/willen doen omdat het een probleem is met het internet gedeeld over een netwerk.
Ligt het aan de router? Wellicht is alles goed ingesteld (het uitdelen van IP adressen aan andere computers, het maken van een verbinding, etc.) behalve het toegang verlenen van deze computers tot internet?
Of is er misschien iets heel anders aan de hand? Ik heb ook geprobeerd om internet te verkrijgen op een oude Windows (vista) laptop. Ook zonder succes. Ook hier was de verbinding beperkt, wel toegang tot de router, maar niet tot het internet.
Wie weet raad? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, het is nogal vervelend, zeker omdat het erop lijkt dat de verbinding voor iig mijn buurman ook weg is sinds ik op het netwerk aangesloten ben....
Bij voorbaat dank!!!!!
Ik woon sinds kort in een studenten-appartementencomplex. Vorige week bleek ik mee te kunnen doen met een gedeelde internetverbinding. Een meisje in 1 van de andere apartementen op mijn verdieping bleek nog plaats te hebben op haar modem/router. Ik heb toen een kabel aangelegd naar haar router. 3 Andere mensen, inclusief diegene in wiens appartement zich de modem/router bevindt, maakten op dat moment via kabels gebruik van het internet.
Toen ik de kabel aansloot op mijn nieuwe Macbook Pro, gaf mijn notebook aan dat er verbinding was met de router. Ik kon echter geen internetpagina laden. Ik heb Diagnostics en Assistent gebruikt om het probleem op te lossen, geen van beiden had effect. Beiden gaven aan dat de router/modem gereset moest worden. Ik heb daarop diegene die router/modem heeft gebeld en gevraagd of zei de modem wilde resetten, ze heeft dit gedaan maar ik had later op de avond en de dagen erna nog steeds hetzelfde probleem: wel verbinding met de router, niet met het internet.
Ik heb de modem toen zelf nog een aantal keren gereset (hij gaf aan dat instellingen behouden zouden blijven) midden in de nacht, via mijn browser. Ook zonder effect.
Ik ben bij de andere gebruikers van het internet gaan vragen of zij internet hebben. Een van hen is niet aanwezig, dus daar heb ik geen informatie over. Het meisje die de router/modem heeft, heeft wel internet, in ieder geval draadloos. Mijn buurjongen heeft ook geen internet. Ikzelf dus ook niet.
Ik heb verder niet met de instellingen van de router gerotzooid, ik heb hem alleen gereset via de browser.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en me kan vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen. Mocht er nog meer informatie nodig zijn om dit op te lossen, dan hoor ik dat graag en zal ik het zo snel mogelijk posten. De informatie:
MACBOOK PRO
Bij Network, ETHERNET:
status: connected (ethernet is currently active and has the IP adress 192.168.0.14)
configure IPv4: 192.168.0.14
Subnet Mask: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1
DNS server (grijs weergegeven, wel veranderbaar): 192.168.0.1
Search Domains: router.home
configure IPv6: automatically
Ethernet ID: 64:b9:e8: d5:10:08
802.1X: Hier staan 2 items die te maken hebben met het netwerk van de universiteit waar ik heen ga. Ik heb beiden uitgevinkt omdat ik dacht dat deze wellicht gebruikt werden om mijn computer te identificeren bij de modem, terwijl ze dus voor het schoolnetwerk erop gezet zijn. (kan overigens op de universiteit zonder problemen gebruik maken van het internet na ze uitgeschakeld te hebben)
ROUTER
model: Sitecom DC-220v6
IP adress: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP server: enabled
Firewall: disabled
LAN MAC adress: 00-DC-F6-23-24-F4
In de router kan ik onder andere het tabblad Internet Status selecteren:
Internet Status : Disconnect
WAN IP: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Gateway: 0.0.0.0
WAN MAC: 00-6F-B0-3E-2B-06
DNS: 0.0.0.0
Sec. DNS: 0.0.0.0
Connection Type: Dynamic IP
Ik vind dit nogal vreemd, omdat er dus iig 1 computer op het netwerk een internetverbinding heeft. Overigens zie ik onder de lijst Clients bij de router tot nu toe maximaal 2 computers, namelijk die van mij en mijn buurman, beiden dus zonder internet.
Ik kan bij Internet Status niets veranderen, alleen drukken op RELEASE en RENEW
Wanneer ik via Assist Me mijn netwerkverbinding via mijn Macbook wil repareren, zegt hij "you cannot connect to your ISP automatically, fill in the information below" o.i.d. Hij vraagt dan bijv. om DHCP Client ID. Ik heb hier vanalles geprobeerd, maar niets werkt. Wel wordt er herverbonden met de Router wanneer ik dit probeer. Met als gevolg dat alles uiteindelijk weer verbonden is, alleen met een nieuw IP adress (opvolgend nr.)
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit op zou kunnen lossen. Heeft het zin om te achterhalen om welke provider het gaat, en deze te bellen? Het lijkt me dat zij niets kunnen/willen doen omdat het een probleem is met het internet gedeeld over een netwerk.
Ligt het aan de router? Wellicht is alles goed ingesteld (het uitdelen van IP adressen aan andere computers, het maken van een verbinding, etc.) behalve het toegang verlenen van deze computers tot internet?
Of is er misschien iets heel anders aan de hand? Ik heb ook geprobeerd om internet te verkrijgen op een oude Windows (vista) laptop. Ook zonder succes. Ook hier was de verbinding beperkt, wel toegang tot de router, maar niet tot het internet.
Wie weet raad? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, het is nogal vervelend, zeker omdat het erop lijkt dat de verbinding voor iig mijn buurman ook weg is sinds ik op het netwerk aangesloten ben....
Bij voorbaat dank!!!!!