thuisnetwerk ligt in twee stukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Dag allen,

Met een huisgenoot probeer ik al enige dagen het spel stronghold over het netwerk op te zetten, maar dat wil niet lukken (direct connect dmv IP). Ik probeer te joinen met zijn interne IP adres en zijn externe. (zeg ik dat juist?) We maken gebruik van de Wireless Broadband Router 11 Mbps van Sweex. Ik heb draadloos verbinding met de router, hij niet. beiden hebben we XP en hebben we de wizard van windows gevolgd om een thuisnetwerk op te zetten. Eerst had hij een andere gateway IP dan ik, maar die is nu hetzelfde wat overigens wel belangrijk is geloof ik. Een andere huisgenoot doet wel aan draadloos en bij hem kan ik rustig door zijn shared documents browsen. (mits mijn norton internet security is disabled)

De draadloze computer ik wel pingen, maar de andere niet.

Overigens hebben we het ook via gamespy geprobeerd wat evenmin hielp.

Onze ISP is Versatel.

Ik geloof dat ik nu alle relevante informotie heb verteld voor zover ik die weet.

Alle suggesties zijn natuurlijk welkom. :o

Groet, en alvast bedankt,

Misha.

Als jij zelf achter een router zit heb je een lokaal ip adres gekregen van de router. Je moet dan in de router port forwarding instellen voor de poort die het spel gebruikt.

dank je voor je antwoord en sorry voor deze trage reactie.. Ik heb aan het portforwarding gesleuteld met als bron voor welke poorten ik moest gebruiken:

http://stronghold.heavengames.com/faq/fireflyfaq6

vervolgens heb ik dit ingesteld:

Trigger Port: 6073
Trigger Type: TCP+UDP
Public Port: 2302-2400
Public Type: TCP+UDP

Op zijn computer kon ik mijn hosted game toen zien in een lijstje, maar toen ik die opende liep het spel vast en kwam er de zo bekende windows error dat het spel was vast gelopen en moest worden afgesloten. Op mijn computer kon ik zijn hosted game helemaal niet in het lijstje zien. Bij beide computers waren de firewall en de norton internet security disabled.

Overgens is zijn computer op een switch aangesloten en die van mij op de draadloze router die op zijn beurt weer op de switch is aangesloten. misschien dat dit problemen kan opleveren. Is het dan een idee om zijn kabel op de router aan te sluiten?

Groet, Misha.

Als je allebei op de router bent aangesloten heb je ook allebei een ip adres in dezelfde range en moet het geen probleem zijn om het spel aan de praat te krijgen over het netwerk.

zijn IP: 192.168.1.27
mijn IP 192.168.2.100

Is dat de zelfde range??

Groet Misha.

Zal waarschijnlijk wel lukken. De eerste 3 groepen cijfers hetzelfde werkt in elk geval goed. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.*

Sauria zei:
Als je allebei op de router bent aangesloten heb je ook allebei een ip adres in dezelfde range en moet het geen probleem zijn om het spel aan de praat te krijgen over het netwerk.

Mag ik hieruit concluderen dat je inderdaad adviseert om zijn kabel uit de switch te trekken in de router te stoppen, of maakt dat inderdaad geen bal uit?

Groet Misha.

PS: hoe ik deze situatie nu ga bekijken is niet het netwerk configureren om een spelletje over het netwerk te kunnen spelen, maar gewoon de kick krijgen als alles naar behoren schijnt te werken. Overigens is dit een stelling die voor de meeste lezers hier geldt geloof ik . (Maar de genoegdoening was pas ultiem geweest als ik alle informatie had gegoogled! maar toch...)

Waar is die switch zelf op aangesloten dan? Als je het zo hebt:
internet -> router -> switch dan maakt het niet uit. Als je echter hebt: internet -> switch -> router dan is er zeker wel een verschil.
Een router schermt het achterliggende netwerk af van het internet. De computers die achter een router zitten zijn dus in principe onzichtbaar voor de rest van het internet. Als je ze toch wil bereiken moet je inderdaad iets als port forwarding toepassen.

ja, het is inderdaad: verstatelmodem -> switch -> router. Ik had de kabels verlegd (op de goede manier neem ik aan) en toen hadden de bedrade computers geen internet meer. Moet ik dan op die computers specifieke instellingen wijzigen?

Overigens kan ik elke computer pingen, maar niet andersom

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan