Thuisnetwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stan110

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hallo,

Ik wil graag een thuisnetwerk maken!
Mijn situatie: Modem (KPN expiria box) -> hierop zijn de laptops draadloos aangesloten(2)
Ook heb ik nog een router (SMC BARRICADE) hier heb ik mijn deskop computers op aangesloten (2)
Op mijn deskop computer heb ik een printer aangesloten, deze wil ik graag ook op mijn laptops kunnen gebruiken.
Als ik een thuisnetwerk wil instellen ziet de ene deskop computer alleen de andere deskop computer

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

gebruik op de deskop computers winXP & op de laptops winVISTA

Laatst bewerkt:
hmmm, de pc's met xp kan je niet zo makkelijk toevoegen bij vista... had ik zelf ook. via vista kan je wel de pc's met xp zien dus misschien helpt het als je via vista het netwerk instelt. je kan ook nog kijken, weet niet of u dat proggrama hebt( tuneup) kan zijn dat je pc's verborgen zijn weet zo niet waar je dat anders kan bekijken.

hmmm, de pc's met xp kan je niet zo makkelijk toevoegen bij vista... had ik zelf ook. via vista kan je wel de pc's met xp zien dus misschien helpt het als je via vista het netwerk instelt. je kan ook nog kijken, weet niet of u dat proggrama hebt( tuneup) kan zijn dat je pc's verborgen zijn weet zo niet waar je dat anders kan bekijken.

Dit heb ik al geprobeerd...
Maar de laptops zijn rechtstreeks aangesloten op de modem en hebben dus niks met de router te maken. Dit moet dus wel gebeuren, het moet zeg maar een groot netwerk worden

kan je ze niet via de router laten verbinden?
kijk anders is bij de instellingen van je router of je daar iets kan vinden

ook al geprobeerd

maar ik had iets gehoord van de instellingen gelijk zetten, alleen weet ik niet hoe dit moet

welke instellingen gelijk zetten? :) van firewall of van internet verbinding en netwerk

als ik het ip adres hetzelfde maak en al die dingen
dan doet het internet het niet meer

ip kan ook niet hetzelfde, das anders voor elke pc maar andere instellingen moet je gelijk zetten, weet nie precies heb zelf gewoon router en modem ineen.:)

zit toch ergens in je modem/router
je moet die instellingen goed nakijken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan