Thuisnetwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik heb blijkbaar te weinig verstand van computers om het zelf te doen, dus ik kom hier even om hulp vragen. De situatie hier is als volgt:

1 laptop draadloos (WIFI) verbonden met internet (via modem/router) (windows vista)
1 PC via netwerk/internetkabel (of hoe moet ik het noemen, gewoon voor internet) verbonden met modem/router (voor internet). (windows XP)
1 TV, momenteel niet verbonden met modem/router, maar dit zit in te planning.
1 printer, aangesloten op de PC

Wat wil ik:
- vanaf zowel de laptop als de pc (laatste kan al) printen. (zodat ik niet met usb-sticks hoef te werken)
- Op de tv een film openen op laptop of PC, zodat deze niet hoeft worden verbonden met VGA/hdmi-kabel.

Ik wil dus een thuisnetwerk opzetten. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik wil hem opzetten vanaf de laptop (Vista dus)

Had ik al gedaan, maar kom er niet echt wijs uit.

Ethernet-netwerken

Draadloze netwerken

HPNA-netwerken

Welke van de bovenstaande moet ik bv. kiezen? Het is niet geheel draadloos. Ethernet kwam ik niet echt ver mee (kan volgens mij niet met wat ik wil.) De HDPA is ook niet echt duidelijk. Ben ondertussen wel bezig btw.

Een draadloze router of toegangspunt instellen. <<< is denk ik gebeurd (geen idee hoe te controleren?)

Maar hoe kan ik nu apparaten toevoegen? Ik zie alleen mijn eigen PC (2x) in "netwerk."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan