Thuisnetwerk mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Ik heb de volgende situatie:

laptop 1 van werkgever waarvan de firewall is enabled en niet is uit te zetten.

laptop2 prive

Beide laptops zijn draadloos met het internet verbonden. Ik zou graag beide laptops met elkaar willen verbinden zodat ik bestanden uit kan wisselen en kan gamen. Nu kan ik geen werkgroep toevoegen op laptop1 want dan wordt mijn werkgevers domain verwijderd. Op laptop2 heb ik weer niet de mogelijkheid om het domain van laptop1 toe te voegen.

Zijn er nog andere mogelijkheden om beide laptops met elkaar te verbinden? Je kunt in Windows Firewall exceptions toe voegen en daarbij ook IP-adressen toevoegen maar ik begrijp niet helemaal hoe dit werkt. Heeft iemand een idee of een andere suggestie?

Alvast bedankt.

Ander verhaal is dat je niet beiden tot dezelfde domeinnaam hoeven te behoren om toch te kunnen communiceren.
Pc's / laptops die in een domein zitten (laten we het noemen domeinnaam ZAKELIJK) hebben ook toegang tot de werkgroep genaamd ZAKELIJK.

Je zou dus kunnen proberen de thuiscomputer in de werkgroep ZAKELIJK te zetten, wat te delen op die laptop, en dan te kijken of je vanuit de zakelijke laptop wat kunt zien op de delende laptop.

Wel is natuurlijk van belang of de firewall op de zakelijke computer nog in de weg zit, maar (als de zakelijke computer op de zaak ook toegang heeft tot gedeelde bronnen, zoals gedeelde printer, bestandsmappen etc.) dat zal waarschijnlijk niet uitgesloten zijn in de firewall.

Ook is van belang dat de computernamen van beide laptops niet overeen mogen komen. Uitsluitend aanpassen (indien naamconflict) op de privé laptop. Dus werkgroepnaam op de privé laptop zetten op de naam van het domein van de zakelijke comuter, en ervoor zorgen dat de computernamen van de beide computers niet onderling of met andere computers op je thuisnetwerk conflicteren.

Of onderling gamen etc. mogelijk is, is afhankelijk van de firewall instelling e.d.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan