Thuisnetwerk op Laptop instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwalraven

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Hallo allemaal,

Ik heb een thuiscomputer met daarop Win Xp Pro (sp3). Deze is met een kabel (UTP?) verbonden met een netgear wgr614 router met internet en met een thuisnetwerk (MSHOME). Ik heb ook een andere pc staan met daarop Win Xp Pro sp3 en deze zit op hetzelfde netwerk. De printer staat gedeeld evenals documenten en afbeeldingen.
Nu heb ik vandaag een notebook gekocht met daarop Win7 Home Premium.
Deze heb ik inmiddels kunnen verbinfen met het internet, maar hoe stel ik deze nu in op het thuisnetwerk zodat ik ook gebruik kan maken van bestands en printerdeling.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Jacco Walraven.

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van een laptop!

De computers zitten wel in het zelfde netwerk maar niet in dezelfde werkgroep. Wanneer je bestands- en printerdeling wilt instellen moeten ze in dezelfde werkgroep zitten. Windows 7 stelt standaard de werkgroep naar: WORKGROUP in.

Klik op start en klik dan rechts op computer. Kies dan voor eigenschappen. Klik dan in het verschenen venster op Wijzig instellingen. ( dit staat ongeveer in het midden van de pagina achter computernaam) Er verschijnt dan een venstertje. Kies dan voor wijzigen en verander de werkgroep naam in MSHOME. Klik op OK. Na even wachten verschijnt welkom bij de werkgroep MSHOME. Start opnieuw op en ik denk dat ze het dan wel doen!

En dan op de laptop nog delen en machtigingen instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan