Thuisnetwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

unclesam44

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
hallo allemaal,

Ik wil graag een thuisnetwerk opzetten, alleen ik kom er maar niet uit. In de hostcomputer (met internet) zitten 2 netwerkkaarten (1 realtek en 1 national semiconductor). De realtek zit op het internet en de semikaart is aangesloten op de crosslinkkabel naar de clientcomputer (daar zit 1 realtekkaart in). Internet doet het nu, maar het netwerk niet (na het uitvoeren van de wizards en tcp/ip blablabla). Wanneer ik de crosslinkkabel aansluit op de realtekkaart in de host en de semikaart als internetaansluiting gebruik... doet internet het niet, maar is er wel een netwerk. In dit laatste geval heeft de clientcomputer een ip, in het eerste geval zegt de client bij 'ipconfig': 'media disconnected'. Alle netwerkkaarten zijn juist geinstalleerd. Ik heb alles geprobeerd met de tcp/ip ip's en whatsoever. Wanneer ik kies voor werkend internet en geen netwerk dus, is de situatie zo: wanneer de crosslinkkabel is ingeplugd, begint de LED te knipperen (en zo ook het icoontje in windows.. trouwens allebei de computer hebben XP). Op de clientcomputer moet ik nu in de network setup wizard alsmaar kiezen voor 'ignore disconnected hardware' + deze computer heeft dus geen ip in deze situatie. Hier ligt dus de fout ergens volgens mij (of weet iemand hoe je de ip van een computer kan vinden wanneer het met ipconfig niet gaat?).

Kan iemand mij helpen, niet veel mensen lijken het te weten. Alvast erg bedankt !!

Cheers,
Sam

Als je via IP-config geen IP-adres krijgt dan heb je ook geen IP-adres. XP geeft, als er geen DHCP-server is, een netwerkkaart zelf een IP-adres. Je zou dus altijd een IP-adres moeten krijgen.

Verwijder bij de onwillige netwerkkaart het protocol TCP/IP eens en installeer deze daarna opnieuw.

Weet je zeker dat het een crosskabel is?

Opnieuw installeren en ip veranderen helpt allemaal niet, heb alle mogelijkheden al geprobeerd. Ik denk dat ik het al weet.. de host is namelijk erg ****ed up met virussen enzo geloof ik (is niet mijn computer). Ik denk gewoon dat het niet gaat vanwege een virus. Kga XP op de host opnieuw installeren, en dan hopen.
Bedankt voor je antwoord! :)

Sam out

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan