Thuisnetwerk, VPN, Mappen delen en Machtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielemann

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Al enige tijd heb ik een eenvoudig thuisnetwerk wat ook van buiten te benaderen is via een VPN verbinding. Werkte al maanden perfect tot afgelopen week.

De details:
Alle PC's draaien XP (SP2) zowel home als prof.
Alle pc's binnen het lokale netwerk hebben verbinding.
VPN verbinding werkt goed.

Het probleem:
Bestanden en mappen die ik reeds gedeeld heb (aantal maanden geleden) zijn allemaal benaderbaar, maar wanneer ik op dit moment nieuwe mappen deel zijn die via de VPN verbinding niet te benaderen. Ik krijg een "machtigings" fout, terwijl ik alle instellingen voor beveiliging en machtiging gelijk heb gehouden aan de reeds werkende mappen!

Is er ergens iets of iemand met een goede uitleg over beveiligen en machtigen bij het delen van mappen en bestanden?

Gr. Niels

Is er uberhaupt iemand die er iets van weet?

Verdere details:
De mappen die ik wil benaderen staan in de root, hoe kan het zijn dat de ene map t.o.v. de andere map niet functioneerd terwijl ze dezelfde instellingen hebben qua machtiging en beveiliging?

HelpMij!

Ik denk dat ik het gevonden heb!

Probleem zit hem in het feit dat ik de nieuwe map die ik wil delen heb aangemaakt in de root van c:\, waar ook mijn windows op geinstalleed is. Vervolgens pas ik daar ook de deling toe. Doordat de machtiging- en beveiligingsopties automatisch worden overgenomen van de bovenliggende map en in dit geval dus van c:\ geeft dit problemen, aangezien deling van c:\ niet is toegestaan.

Workaround:
Map een niveau lager aanmaken en delen en vervolgens verplaatsen naar gewenste positie, dit kan dan ook de root van c:\ zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan