Al enige tijd heb ik een eenvoudig thuisnetwerk wat ook van buiten te benaderen is via een VPN verbinding. Werkte al maanden perfect tot afgelopen week.
De details:
Alle PC's draaien XP (SP2) zowel home als prof.
Alle pc's binnen het lokale netwerk hebben verbinding.
VPN verbinding werkt goed.
Het probleem:
Bestanden en mappen die ik reeds gedeeld heb (aantal maanden geleden) zijn allemaal benaderbaar, maar wanneer ik op dit moment nieuwe mappen deel zijn die via de VPN verbinding niet te benaderen. Ik krijg een "machtigings" fout, terwijl ik alle instellingen voor beveiliging en machtiging gelijk heb gehouden aan de reeds werkende mappen!
Is er ergens iets of iemand met een goede uitleg over beveiligen en machtigen bij het delen van mappen en bestanden?
Gr. Niels
De details:
Alle PC's draaien XP (SP2) zowel home als prof.
Alle pc's binnen het lokale netwerk hebben verbinding.
VPN verbinding werkt goed.
Het probleem:
Bestanden en mappen die ik reeds gedeeld heb (aantal maanden geleden) zijn allemaal benaderbaar, maar wanneer ik op dit moment nieuwe mappen deel zijn die via de VPN verbinding niet te benaderen. Ik krijg een "machtigings" fout, terwijl ik alle instellingen voor beveiliging en machtiging gelijk heb gehouden aan de reeds werkende mappen!
Is er ergens iets of iemand met een goede uitleg over beveiligen en machtigen bij het delen van mappen en bestanden?
Gr. Niels