Thuisnetwerk Windows 7 en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martiniator

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2010
Ik heb een laptop met Windows 7 en een pc met Windows Vista waar ook een printer aan zit. Ik heb een draadloos thuisnetwerk ingesteld.

Nu is het zo dat ik op de pc gedeelde bestanden van de laptop wel kan openen, maar als ik hetzelfde op mijn laptop probeer (gedeelde bestanden op de pc openen), dan lukt dit niet.
Er staat dan een foutcode 0x80070035. Kan het netwerkpad niet vinden.

Ook kan ik de printer, die ik gedeeld heb (op andere computers in huis werkt hij wel, deze hebben Vista en XP), niet vinden.

Weet iemand wat ik misschien nog moet instellen? Ik vind het nogal apart dat het wel werkt Vista-7, maar Vista-7 niet.
ps Als jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het wel?

Staan alle computers wel in dezelfde groep ingesteld.
Bijv. WORKGROUP, of MSHOME?

gr

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, ik heb ze bij dezelfde werkgroep ingedeeld.
ik kan ook vanuit de vista pc de bestanden op mijn windows 7 laptop wel openen, alleen andersom niet.

Je bedoelt dat ik via eigenschappen de machtigingen moet instellen? Dat is misschien wel het proberen waard.
Maar hoe kan ik de printer het op mijn laptop ook laten doen dan?

Die machtigingen moeten zeker worden ingesteld. Kijk hoe het ingesteld is op je vaste computer. Printer delen en ook op de laptop installeren. Ik neem aan dat het een USB-printer is. Een netwerkprinter is weer een ander verhaal.

Om het simpel te houden begin ik met één map. Bijv. mijn muziek op de vaste computer wil ik delen.

Ik heb dus op eigenschappen geklikt, en dan bij delen staat dan delen met Iedereen (het machtigingsniveau heb ik op bijdrager gezet) en de gebruikersaccount op de pc. Dit is er overigens maar 1.

Maar als ik nu op de laptop naar netwerk ga, en daar de pc probeer te benaderen staat er dat ik geen toegang heb.
En als ik probeer een printer toe te voegen zoek ik naar netwerkprinter (hij is zoals jij al dacht via usb met de vaste pc verbonden, en ik heb hem gedeeld), maar kan hij niets vinden. Als ik het daarna handmatig probeer, geeft hij aan dat hij geen verbinding met de printer kan maken.
Moet ik nog ergens anders iets instellen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan