Thuisnetwerk XP Pro probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oosterveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Ik heb een soort gelijk probleem.

Ik heb 2 pc's met allebei XP pro en een Sitecom router. Ik heb op allebei de pc's internet. Ik krijg deze foutmelding als ik ga zoeken op werkgroepen:

"Workgroup is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen heb.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar"

Ik heb echt alles geprobeerd. Honderd keer een thuisnetwerk instellen gevolgd en alles correct gekozen maar niets werkt! Die winxp firewall staat uit, er is nog niets gedeeld. Ik zie gewoon mijn werkgroep niet eens staan! Ik begrijp er echt helemaal niets van.

Ga eerst eens iets delen en probeer het opnieuw

Ook al geprobeerd terwijl je ingelogd was als administrator, of als gebruiker met administrator rechten ? En idd ff wat delen, zoals M@rio al voorstelt !

Ik sluit me bij deze vraag aan, als het mag.
Ik heb nl exact hetzelfde probleem, zij het dat ik op beide pc's XPhome heb staan.

Ik heb wel op beide pc's enkele schijven en mappen gedeeld. Bij Netwerklocaties laten zoeken naar pc's in netwerk geeft de eerder genoemde melding.
Ben ingelogd als Beheerder (is slechts 1 account op beide pc's). Zelfde werkgroepnaam.

(overigens werkt op beide pc's internet feilloos, gebruik E-tech wireless ADSL modem-router)

Het geeft niet mijn voorkeur om "in te breken" in een vraag aangezien de kans is dat de hoofdvraag vergeten gaat worden..

Maar goed,

Heb je alle firewalls al eens uitgezet?

idd zou een firewall probleem kunnen zijn, go m@rio !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan