thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Wie kan mij simpel uitleggen hoe ik twee pc's met elkaar kan laten communiceren zodat ik bestanden van pc 1 naar pc 2 kan sturen en hoe ik op beide pc's 1 printer kan bedienen ?
Pc 1 is voorzien van xp home , pc 2 heeft xp pro .
Ze zijn samen aangesloten op een sweex router .
Mvg. Hans

Hoi,

Hoewel de geadviseerde tutorial niet uitblinkt in nauwkeurigheid, zou je het ermee kunnen doen.
Het aanleggen van een thuisnetwerk wordt er echter wel gecompliceerd door gemaakt.
Met name omdat het advies is, de DHCP-server uit te zetten, ben je verplicht alle ip-nummers zelf te configureren.
En daar is DHCP nu net voor bedoeld.

Een andere vraag is, of je een bedraad, of draadloos netwerk hebt.

De printer kan je op twee manier in het netwerkje gebruiken (wat niet in de tutorial wordt uitgelegd):
1. je sluit hem aan op één pc en maakt hem tot een gedeelde printer (Start > Printers en faxapparaten > Rechtsklikken op de betreffende printer en op 'Delen..' klikken; de rest wijst zich vanzelf); nadeel is dat je die pc altijd aan moet hebben staan om vanaf de andere de kunnen printen.
2. je schaft een z.g. printerserver aan. Een kastje dat aan een LAN-aansluiting op je router wordt aangesloten en waar je de USB-kabel van je printer kan aansluiten.
Voordeel van het laatste is dat je die ene pc niet aan hoeft te zetten. De printer is voor alle aangesloten pc's bereikbaar.

Laatst bewerkt:
Ja, in die zin, dat bij draadloos je beveiliging een belangrijker rol speelt.
Want de buurt gaat dan op jou kosten meeliften op jou internetaccount en kan zelfs evt bij jou gegevens.

Da's anders bij bedraad.
De vraag is:
Had je bij één pc - eigenlijk overbodig dus ... - ook al een router, of heb je eerst met één pc op het kabelmodem gezeten en moet je 'om' naar een router.

Bij welke internetaanbieder zit je trouwens. Da's ook nog belangrijk bij dat laatste .....

Sorry Hans,

Ik ga me 'terugtrekken' ......
Denk dat je het wel begrijpt, het wordt te verwarrend ....
... zéker met de zinloze informatie die 'BARTWEBDESIGN' (notabene ....) je verschaft omdat hij je vraag niet goed gelezen heeft.

Sterkte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan