thuisnetwerk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kialT

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Hallo allemaal,

Ik wil thuis graag een netwerkje bouwen zodat ik makkelijk bestanden kan delen en met mijn 2e computer ook gebruik kan maken van de printer. De computers zijn al met elkaar verbonden, en ze kunnen allebei gebruik maken van het internet. Maar nu is het probleem, ze zien elkaar niet! ik heb mijn netwerkschema meegepost! kan iemand mij vertellen of er iets niet aan klopt of wat ik misschien fout gedaan heb? Alvast heel erg bedankt:thumb:

Foto-MTHXRFAK.jpg

Hoi,

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Een veelvoorkomende is de z.g. werkgroepnaam die niet hetzelfde is.

Klik met de rechtermuisknop op 'Deze computer' en in het snelmenu op 'Eigenschappen'

In het venster dat nu verschijnt klik je op 'Computernaam'

Controleer op beide pc's wat er staat achter 'Werkgroep' die moet bij beiden hetzelfde zijn.
Via de knop 'wijzigen' kan je de naam van de werkgroep aanpassen.

Die modem, is dat ook een router? Waarschijnlijk niet aangezien je er nog een hubje achter hebt staan (de meeste home routers hebben 4 poorten).
Die router functioneerd dan meestal ook als DHCP server zodat uw PC's een IP-adres krijgen. Wat hebben de PC's voor IP-adressen nu?

sorry dat was ik vergeten te zeggen maar de werkgroepnamen zijn allebei hetzelfde(THUIS). En ik heb ook printer en bestandsdeling aanstaan op beide machines. Kan het misschien zijn dat het niet op de juiste manier is aangesloten of verkeerde kabel gebruikt is, of zou ik dan ook geen verbinding met het internet hebben?? bedankt voor de hulp!

Heey The Doctor,

kijk ik heb er niet heel erg veel verstand van maar die Modem is een standaard modem die bij de installatie van chello zat. De IP-adressen staan op automatisch toewijzen, dus dat wil tog zeggen dat er wel gebruik wordt gemaakt van DHCP?

nouja, in ieder geval iedereen bedankt! Het is gelukt na alles nog een keer helemaal opnieuw te hebben gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan