thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetto1

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hallo,
Sinds kort heb ik 2 pc in huis en die heb ik inmiddels allebei goed werkend.
De een is een wireless laptop en de ander een vaste pc middels een UTP-kabel
verbonden met een Linksys wireless router (WRT54G). Nu wil ik dus vanuit de
laptop een printopdracht geven naar de HP-printer, die verbonden is met de vaste PC.
Is er iemand, die mij een linkje kan geven waar ik een goede beschrijving kan vinden
hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Ik heb al menig keer gegoogled en vanalles gelezen,
maar nog geen juiste kunnen vinden. O ja, allebei hebben ze Windows XP.
Alvast bedankt,:thumb:
Jetto1

printer delen

Vaste PC:

ga naar mijn netwerklocaties en klik je in het linker menu op een thuisnetwerk instellen
2x volgende, dan 2e optie kiezen, volgende, geef twee namen voor je computer op, maakt niet uit welke, als er al iets staat ga dan gewoon door, geef een werkgroep op maakt niet uit wat, wel onthouden, volgende, 1e optie, volgende, volgende, laatste optie.
je moet je printer delen door rechts te klikken op je printer in printers en faxapparaten in configuratiescherm en dan delen kiezen.
geef een naam en klik ok.

dan ga je naar je laptop en stel je het thuisnetwerk in precies hetzelfde als de vaste pc alleen hier andere computernamen opgeven maar de zelfde werkgroep.
ga naar printers en faxapparaten en klik je in het linker menu op nieuwe printer
klik netwerkprinter aan en laat hem zoeken.
klik de hp printer aan en ga door.
de rest spreekt voor zich

Hoi,
Ik heb de wizzard gedaan, maar de vaste pc geeft aan dat de installatie niet is voltooid. Er is een fout opgetreden bij het figureren vanhet netwerk en of ik dit handmatig wil doen. Daar heb ik dus geen kaas van gegeten. Hoe nu verder?

handmatig verder

wat staat er als je handmatig verder gaat?

Hoi cschot,
Er staat dan alleen, dat ik het nu handmatig moet doen.
Als ik op ok druk stopt de wizzard en gebeurd er niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan