thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

parel1307

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
8
hallo,

Ik heb net windows 7 op mijn computer geinstalleerd en dat werkt prima.
In huis staan nog 3 computers met xp en nog een laptop met vista.
met mijn windows 7 computer kan ik al de andere computers benaderen en ook de gedeelde mappen openen.
Als ik vanaf een andere computer de computer met windows 7 open, ziet hij hem wel maar kan ik de bestanden en de printer niet gebruiken, want hij geeft aan dat ik geen toestemming heb. hoe ik dit op moet lossen in windows 7 weet ik niet. Ik heb de bestanden en de printer wel gedeeld en aangegeven dat ik geen wachtwoord wil.
wie heeft een oplossing ?
 
Probeer eens het volgende:

ON WINDOWS 7 / VISTA:
Click start
Type: regedit
Press enter
In the left, browse to the following folder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\system\
Right-click a blank area in the right pane
Click New
Click DWORD Value
Type: LocalAccountTokenFilterPolicy
Double-click the item you just created
Type 1 into the box
Click OK
Restart your computer
ON WINDOWS XP:
A. In the FAQ Under Windows XP in a workgroup, why don't I see the Security tab for a file/folder?, we saw that to bring up the Security dialog box for files/folders/shares, you had to hold down the Ctrl key. To eliminate this requirement, perform the following steps:

Start the Microsoft Management Console (MMC) Local Security Policy snap-in (Start, Control Panel, Administrative Tools, Local Security Policy).
Expand the Local Policies branch.
Select Security Options.
Double-click "Network access: Sharing and security model for local accounts.”
Select “Classic-Local users authenticate as themselves”, and click OK.


Close the snap-in.
Reboot the system for the change to take effect.
Now you have share permissions and file security on NTFS volumes. On FAT volumes, the Security menu will remain unavailable.
 
Ik heb dit ingevoerd bij de windows 7 computer en de vista computer. Het probleem blijft hetzelfde. foutcode 0x80070005 toegang geweigerd. De fout moet zitten bij de windows 7 computer want met al de andere computers kan ik onderling wel mappen openen ed.
 
Wat als je op beide pc's wél een wachtwoord insteld? Dus dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord?
 
Het probleem is dat hij helemaal niet om een wachtwoord vraagt, maar alleen ik niet gemachtigd ben.
 
Lijkt mij dat de groep Iedereen (of Everyone als je een ENG versie van W7 gebruikt) geen rechten heeft toegekend gekregen óf dat de groep Iedereen/Everyone bepaalde rechten geWEIGERd zijn.

Kijk de tabbladen Delen en Machtigingen er nog eens op na bij de Eigenschappen van de gedeelde mappen en het tabblad Delen en Machtigingen bij Eigenschappen van de gedeelde printer(s).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb je in windows 7 ingesteld om bestanden en printers delen toe te staan (via netwerkcentrum)
 
Ik kan nu met de Vista computer de gedeelde bestanden van de windows 7 computer benaderen, dus dat is gelukt. Alleen de printer wil niet werken want hij vraagt steeds om een stuurprogramma terwijl dat wel op de vista computer staat.
 
Je moet er ook voor zorgen dat op de computer waar je mee wil printen de printer ook geinstalleerd staat. Dus via configuratiescherm printer toevoegen en dan op zoek gaan naar de printer (zorg dat deze opstaat en ook de pc waar hij aanhangt).
 
Printer is niet te installeren op de Vista computer, om de een of andere reden loopt hij dan vast. De computer vind de netwerk printer wel.
 
Heb je dan de printer laten installeren door vista zelf of met de cd?
 
Ik heb hem met de originele cd geinstalleerd en zelfs daarna met met de laatste drivers van de hp site, maar hij wil nog steeds dat ik een stuurprogramma installeer en loopt dan vast.
 
Dan weet is het ook niet meer goed, is het een oude printer? vista-compatibel?
 
Nee, voordat ik windows 7 installeerde deed hij het gewoon op mijn vista computer dus dat is het ook niet.
In ieder geval bedankt voor je respons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan