thuisnetwerkje uitbreiden-vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

whenibelieve50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo,

Wij hebben nog een speedtouch-router uit het jaar 2000 met 4 poorten, die inmiddels allemaal in gebruik zijn; 1 laptop en 3 pc's. Ze zijn allemaal met kabels verbonden dus niet draadloos.
Het werkt trouwens allemaal nog steeds perfect!:D

Ik wil graag ons nieuwe printer ook aansluiten op het netwerk, maarja de router zit vol. Wat kan ik het beste doen? Moet ik hier speciaal een nieuwe router voor gaan kopen met 8 poorten?(is er ook een 6 ports?)

Kan je trouwens een usb-printer m.b.v een bakje van "usb to ethernet" zomaar stoppen in de router en klaar is Kees? En kan dit trouwens ook met een gewone usb-externe schijf ook m.b.v. dat bakje?

Kan iemand me wat tips geven?:confused:

Welkom op Helpmij.

Je had je vraag in de sectie Tips en Handleidingen gezet.
Die sectie is niet voor vragen.
Omdat dit je eerste vraag is verplaats ik het voor je naar de juiste sectie

oops

Foutje, sorry

Ik dacht al dat ik mijn vraag ergens verkeerd had neergezet, want ik kon hem nergens terug vinden.

Maar bedankt voor het plaatsen naar de juiste sectie!

Laatst bewerkt:
Kijk, wat perfect werkt vervang je natuurlijk niet.
Dus waarom niet een ethernetswitch aangeschaft, die zijn beduidend goedkoper dan een nieuwe router. En de moderne kunnen ook op een gewone poort worden aangesloten, dus aansluiten is ook geen probleem. Ruimte zat voor een kabeltjes door je hele huis daarna.

[modedit]Onnodige quote verwijderd, gebruik "reageer op bericht" ipv "quote"[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Die switch kun je weer aansluiten op de router?
Maar moet je alle aangesloten onderdelen aan die switch niet allemaal aan hebben staan voordat je wat kan doen in het netwerk? En kunnen deze onderdelen ook op het internet?

Ik begrijp in dit geval eigenlijk niet echt het verschil tussen een switch en een router

die router die je nu gebruikt met zn 3 a 4 uitgangen is een router met een ingebouwde switch (die 3 a 4 uitgangen die naar je lokale netwerk gaan) (in ' echte' router heeft maar 1 ingang en 1 uitgang)

De switch die je er nu bij zet is dus gewoon een verlengde van je router.
De ip-adressen van de dhcp-server in je router worden via de nieuw aan te schaffen switch doorgezet naar de computers die daar zijn aangesloten.

Een andere uitleg in veel beter nederlands is oa hier te vinden:
http://www.pcguru.be/CategoryView,category,Netwerk.aspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan