• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Thumnails (verkleinde weergave) van fotos in map weergeven in excel cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtco

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Berichten
26
Goede morgen, ik worstel met volgend probleem:
ik heb heel wat genummerde foto's en zou ze willen weergeven als thumbnails in excel.
Dus
- kolom A is de foto nummer (waarop ik dan kan filteren)
- kolom B is een hyperlink naar de foto in de map waar deze voorkomt --> is geen probleem dit kan ik zonder problemen
- kolom C zou de kleine weergave (thumbnail) van de fotos van de hyperlink moeten zijn passend in cel. Uiteraard ga ik de rijen en de kolomhoogte zo instellen dat de cellen iet of wat groot zijn en vierkant.

Is er een excel expert die hiervoor een oplossing kent ?

Dank
 
Ik ben geen excel expert en heb enkel basiskennis VBA. Het lukt me niet dit aan te passen
 
Laatst bewerkt:
Heb er een snel gebuurtjeleend en werkt in de map C:\test
Moet nu aan het werk en de rest vd week ook veel, dus kijk maar eens of je er wat aan hebt/vast hulp nog krijgt,.
Het nr van de foto moet je nog wel in kolom A regelen, die moet er formulematig nog ingezet worden, zou zo uit de hyperlink gehaald kunnen worden.. immers daar zit het nr al in.
Ik heb effe snel gebruikt wat ik er had staan dus de originele namen en geen nrs nog.
Ik zal de xlsm en de 2 foto's uploaden kun je iig dat werkend zien.

Bronvermelding: https://excel.tips.net/T007484_Creating_a_Photo_Catalog_from_a_Folder_of_Photos.html
 

Bijlagen

  • foto.zip
    152,7 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
OK bedankt.
Ik bekijk en probeer het deze avond uit.
 
Laatst bewerkt:
Nu staat mijn antwoord er 2x achter elkaar .... das teveel van het goede... kun je het 2e, de quote zeg maar, bij jouw antwoord weghalen, maakt het forum zo rommelig....
Nu weer aan het dubbel glassen....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan