Thunderbird geeft authentificatie fout met server imap.gmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

sappas

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ik gebruik Mozilla Thunderbird.
In Thunderbird gebruik ik momenteel 4 e-mails accounts.
1 van home, 1 van KPN en 2 van Gmail.

Nu wil ik graag een derde Gmail account toevoegen in Thunderbird.
De derde Gmail account heb ik op dezelfde manier geïnstalleerd als de andere 2 die perfect werken onder Thunderbird.
Als ik derde nu met moeite geïnstalleerd heb dan krijg ik steeds de melding:
Authenticatiefout tijdens het verbinden met server imap.gmail.com en kan ik niets inlezen van mijn Gmail accounts.
De andere 2 Gmails accounts werken perfect en kan ik alles lezen.
Bij Gmail heb ik ook imap geactiveerd.

Toen ik verder op internet was aan het lezen zag ik dat iemand hetzelfde probleem had.
Onderstaande tekst schreef hij in het Engels:
I am not able to send or receive email using Mozilla Thunderbird to download from a gmail account. I was asked to validate credentials when I first tried - I entered the correct password for the gmail account but login failed. I now get "Authentication failure while connecting to server imap.gmail.com" whenever I try to do something. I have three other email accounts which are still functioning in Thunderbird - one is a gmail. I know that the password I am using is correct as I can log directly into the gmail account to see my messages. I changed the Server setting to "Normal Password" (from OAuth2) to try to reenter the password but the login still fails. If I need to remove and re-add the problem email account, how do I do that and will I lose all the emails that are sitting in Thunderbird right now?

The server is set to imap.gmail.com on port 993.
Er stond geen oplossing bij.

Gaarne ondersteuning.

Mvg sappas

Laatst bewerkt:
kan je eens kijken om ...
als het niet de login is (let op hoofdleters)

Je zou de volgorde kunnen aanpassen ... Gmail , van home , Gmail , kpn , Gmail
Zo gaat vermoedelijk de beveiliging van gmail niet op zijn achterst poten staan.

Denk ook aan dat je de instellingen kan exporteren en dan het export bestand bekijken of er iets fout zijn in de login (verschillen in server bvb in en uit gewisseld)

Je kan ook webshark installeren plaats het bestand NIET HIER zodat wij uw wachtwoorden niet kunnen eruithalen. Je zou kunnen kijken of google een http 500 access afleverd of 200 ok als je dergelijke codes kan zien mag je die ook hierplaatsen (http codes zijn de status van berichten die naar server worden verstuurt en soms kan je dan de fout uit herleiden).

kan je eens kijken om ...
als het niet de login is (let op hoofdleters)

Je zou de volgorde kunnen aanpassen ... Gmail , van home , Gmail , kpn , Gmail
Zo gaat vermoedelijk de beveiliging van gmail niet op zijn achterst poten staan.

Denk ook aan dat je de instellingen kan exporteren en dan het export bestand bekijken of er iets fout zijn in de login (verschillen in server bvb in en uit gewisseld)

Je kan ook webshark installeren plaats het bestand NIET HIER zodat wij uw wachtwoorden niet kunnen eruithalen. Je zou kunnen kijken of google een http 500 access afleverd of 200 ok als je dergelijke codes kan zien mag je die ook hierplaatsen (http codes zijn de status van berichten die naar server worden verstuurt en soms kan je dan de fout uit herleiden).

De login is goed.
De volgorde is Home, Gmail, KPN en Gmail.
De nieuwe Gmail wordt als laatste gebruikt.

Als ik de Gmail account opnieuw wil installeren onder Thunderbird dan geeft hij de volgende melding:
Aanmelden bij Server is niet mogelijk.
Waarschijnlijk een onjuiste configuratie naam, gebruikersnaam of wachtwoord.
Ik heb het vaak gecontroleerd en vergeleken met de andere Gmail accounts en kan geen fout vinden.

Ik weet niet hoe ik de instellingen kan exporteren en werken met webshark is ook een probleem voor mij.
Ik ben al behoorlijk op leeftijd
en het moet niet te ingewikkeld worden voor mij -:(

Beste Philiep,
Toegang tot MINDER veilige apps heb ik aangezet.
Het probleem blijft nog hetzelfde en ik krijg nog steeds de melding:
Aanmelden bij Server is niet mogelijk.
Waarschijnlijk een onjuiste configuratienaam, gebruikersnaam of wachtwoord.

De andere goed werkende 2 Gmail accounts onder Thunderbird heb ik verwijderd en opnieuw weer onder Thunderbird geactiveerd en dat werkt perfect.

Mvg Huub

Wat als je het laatst toegevoegde account eens compleet verwijdert en vervolgens, na een herstart van Thunderbird, opnieuw instelt..?
Kies dan voor handmatige server-instellingen en doorloop alle instellingen en de verbindingstest..

Wat als je het laatst toegevoegde account eens compleet verwijdert en vervolgens, na een herstart van Thunderbird, opnieuw instelt..?
Kies dan voor handmatige server-instellingen en doorloop alle instellingen en de verbindingstest..

Dat had ik al geprobeerd.

In het verleden had ik een andere Gmail account aangemaakt en daar had ik hetzelfde probleem.
Nu kan ik deze Gmail account wel benaderen via Thunderbird. Heel vreemd is dat.
Louis van Gaal zou nu zeggen: ben ik zo dom of …..

Mvg Huub

Nu krijg ik net weer de melding: Authentificatiefout tijdens het verbinden met server imap.gmail.com onder Thunderbird.

Laatst bewerkt:
Als ik bij Thunderbird IMAP vervang door POP3 dan kan ik het Gmail Account wel lezen onder Thunderbird.

IMAP werkt bij 3 van de Gmail Accounts correct en bij 1 Gmail Account werkt het niet, wel via POP3.

Mvg Huub

Gewoon wat op het net gelezen en ik kan min of meer plaatsen waar je tegenaan loopt...
Heel wat mailclients kunnen slechts 1 connectie maken met dezelfde mailserver met dezelfde poort. De betere, waaronder Thunderbird kunnen dat wel, maar in beperkte mate. Het zou iets te maken hebben met 'Winsock', een onderdeel van het verbindingsprotocol van Windows, waar ik echter te weinig van weet om verdere verklaring te geven. Het zou zowel spelen aan de client als aan de server-kant...

Als je dus één van de GMail accounts op POP3 zet en de andere op IMAP wijzig je de poort en is die dus niet meer dezelfde als bij de andere accounts. Dat zou verklaren waarom het dan wel werkt.

Bedankt allemaal voor de suggesties en ik kan deze vraag afsluiten.

Mvg Huub en fijn weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan