Thunderbird mail filters

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ctbke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ctbke

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Dit gratis alternatief voor Outlook werkt prima, op een ding na : de berichtenfilters doen het niet.
Er zijn een aantal filters ingesteld om de vele mails te sorteren. Manueel kan ik deze filters laten werken, dwz, wanneer alle mail binnen is in Postvak in, de berichtenfilters zelf opstarten. Als ik ze automatisch wil laten werken, krijg ik foutmeldingen en nog een grotere ramp : de mails zijn dan leeg !
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden ?

Gebruik eens SpamAssassis, en niet SpamPal, ook kun je Spamato4Thunderbird gaan gebruiken, overigens zul je ook bij de accountinstellingen het goed moeten zetten.

Filters

Het gaat hier niet om SPAM uit mijn mail te verwijderen, maar wel degelijk om inkomende mail direct in de juiste map te plaatsen zodat het overzichtelijker wordt

Dat zeg ik, instellen in je accountbeheer.

En de berichtenverwerking uitvoeren, hoe zou Thunderbird met SpamAssasin anders moeten weten wat spam is en waar het terecht moet komen?

Dit gratis alternatief voor Outlook werkt prima, op een ding na : de berichtenfilters doen het niet.
Er zijn een aantal filters ingesteld om de vele mails te sorteren. Manueel kan ik deze filters laten werken, dwz, wanneer alle mail binnen is in Postvak in, de berichtenfilters zelf opstarten. Als ik ze automatisch wil laten werken, krijg ik foutmeldingen en nog een grotere ramp : de mails zijn dan leeg !
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden ?

Kun je een voorbeeld geven van de filters die niet werken bij jou? En welke versie van Thunderbird je gebruikt?

Ik gebruik thuis ook Thunderbird en de berichten-filters werken prima bij mij...

Groeten,
Rob.

filters

In berichtenfilters heb ik ingesteld
Filter 1 Onderwerp bevat Staff Changes Bericht verplaatsen naar map Staff Changes
Filter 2 Onderwerp bevat Hours deleted Bericht verplaatsen naar map Hours Deleted
Filter 3 Onderwerp bevat Disconnection report Bericht verplaatsen naar map Disconnections

enz

Als ik de filters niet actief zet, daarna de filters handmatig uitvoer, worden alle desbetreffende berichten netjes in de goeie map geplaatst. Automatisch schijnt niet te lukken
Ik werk met versie 2.0.0.0. (20070326 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan