Thunderbird nieuwe mail gaat naar de prullenbak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Vut

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
81
Hallo,

Plotseling geen nieuwe mail meer. Na lang zoeken en opnieuw installeren zag ik dat de nieuwe mail naar de prullenbak gaat.
Hoe krijg ik dat weer goed???

Groetjes Piet.
 
Via de instellingen in je account.
Maar, sinds wanneer is dit? Heb je iets veranderd in je instellingen? Heb je regels aangemaakt?
Hoe heb je de mail, via POP3 of IMAP?

Open thunderbird, ga naar Bewerken-accountinstellingen. Zoek daar je account om welke het gaat (ik heb er 6 staan maar ik neem aan dat jij er maar een hebt).Ga naar Kopieën en mappen en kijk of daar alles goed staat. Kijk ook of er bij ongewenste berichten alles goed staat.

Loop daarna ook bij Bewerken-Voorkeuren alles na.

Ook kan het dit og zijn,:
Klik in de menubalk van Thunderbird op Beeld en dan op Conversaties. Er moet een punt staan voor Alle.
Daarnaast is het zo dat je per map (Postvak IN, Verzonden, Prullenbak enz. enz.) kunt aangeven welke conversaties je wilt zien. Je moet dus echt Postvak IN open hebben staan en dan pas klikken op Beeld > Conversatie. Controleer dat dus nog een keer.

Het kan zijn dat je per ongeluk een punt hebt staan voor Ongelezen, dan betekent dat dat alle mails die je gelezen hebt, niet meer getoond worden in Postvak IN.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Het is al een paar dagen.
Gebruik POP
Ik heb voor zo ver ik weet alles gedaan wat is geadviseerd.
Maar het werkt nog steeds niet.

Als ik het programma verwijder en op nieuw installeer heb ik nog de oude gegevens.

Wat kan ik nog meer doen.

Groet Piet.
 
Als ik het programma verwijder en op nieuw installeer heb ik nog de oude gegevens.

Programma's laten in Windows altijd zaken achter in het register.
Je kunt programamma's daarom beter verwijderen met:

Revo Uninstaller,
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
die scant namelijk ook je schijf en registry voor achtergebleven bestanden.

Daarna het programma weer installeren en je account opnieuw instellen.
 
Hallo Femke

Ik heb de acount verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
En alles doet het prima
Als ik de backup weer installeer gaat het weer mis.
Ik wil graag de oude bestanden weer kunnen gebruiken.
Ik heb wel de adresboeken apart bewaard.

Heb je nog wat advies.

Groet Piet.
 
Laat de nieuwe, werkende staan, maar maak er nog een bij en importeer daar de oude mail
Kun je nu met de muis de oude mail naar de nieuwe slepen?
Ja, klaar...
Tijdelijk oude account weggooien.
 
Als ik de backup weer installeer gaat het weer mis.

Dan zit er een fout in de backup.
Er zit dan niets anders op om de berichten alleen veilig te stellen met adresboeken.
Daarna weer verwijderen, installeren en handmatig je account instellen, zonder backup dus.
Daarna kan je alle mail handmatig openen met Thunderbird en opslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan