Thunderbird-vraagje

nanipe

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Berichten
103
Hallo, ik krijg in mijn inbox meldingen van ongewenste mail met een rood tekentje, dat is opzich prima maar ik zou willen dat die direct in de spam of prullenbak terecht komen. Want nu moet ik ze nog allemaal met de hand verwijderen.
Iemand tips om deze zooi buiten de deur te houden.....
Groetjes Nancy
 
Rechtermuisklik op de afzender, spamfilter instellen en als map prullenmand kiezen.
 
Als ongewenst markeren en dan blijven ze ook weg.
Maar de optie van Lange Pier is ook oké.
 
ik weet het niet precies, maar ik denk dat femke's resultaat éénmalig is en dat van Lange Pier blijvend is (totdat ze hun emailadres lichtjes veranderen, dus misschien die filter ruim genoeg kiezen).
 
Ik heb een filter ingesteld, waar ik alle mailadressen inzet, maar ze verschijnen toch nog steeds in mijn lijst van inkomende mail maar dan met zo'n rood figuurtje. Het blijft ook elke dag weer meerdere en ze verdwijnen dus niet in de prullenbak. De optie prullenbak heb ik ook niet gevonden in de instellingen van de filter/map...?
 
deze zou het bijvoorbeeld doen bij mij.
Je ziet de mail moet voldoen aan minstens 1 voorwaarde, ttz het 2e deel van het emailadres moet gelijk zijn aan die eerste 2 of in het onderwerp komen de termen "tombola" of "gratis" voor.
Dan zal op het ogenblik van het ophalen van je nieuwe mail of bij handmatig uitvoeren je mails onderworpen worden aan deze test en de "slechte" worden verplaatst naar de prullenbak + worden gemarkeerd als gelezen.
Je kan die voorwaarden zelf aanscherpen of afzwakken en dus goeie mails onterecht als slecht markeren of slechte mails toch doorlaten.

1710207278413.png
 

Bijlagen

  • 1710207223170.png
    1710207223170.png
    29,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Je kan ongewenste berichten gelijk naar de prullenbak verwijzen. Dus dan alleen markeren als ongewenst en het komt gelijk in de prullenbak. Zo doe ik het, en het werkt.
Zie screenshot van de instellingen.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk van 2024-03-12 09-36-09.png
    Schermafdruk van 2024-03-12 09-36-09.png
    94,2 KB · Weergaven: 6
Met die methode verwijder je ook gewenste berichten die als ongewenst worden gemarkeerd maar niet zijn en dat kunnen er veel zijn is mijn ervaring, spam met de eerder genoemde methode werkt bij mij beter.
 
Oké, ik heb daar geen last van. Het is voor mij persoonlijk een goede oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan