Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
819
ik werk met windows 10 en als mailprogramma gebruik ik Thunderbird,
waar ik meerdere accounts heb, maar bij een account als ik die selecteer, zie ik onderaan op de balk staan in het geel 89%;
als ik daar op klik verschijnt een venster Mapeigenschappen en bij Quotum
zie ik Storage 89& vol - 13,4 GB/15,0 GB (zie afb 1)
en bij algemene informatie staat o.a. Map repareren, (zie afb 2)maar hierop klikken heeft geen verbetering
ik heb de berichten bij die account in postvak IN al verwijderd en ook in de submappen, maar die gele balk met 89% blijft zichtbaar; Hoe is dit op te lossen ?
bo48.JPG

bo481.JPG
 
Prullenbak al leeg gemaakt?
Kijk ook eens of er bij Quotum iets niet goed staat.
 
Dat is Gmail zelf die aangeeft dat de mailbox bijna vol zit, je kunt 'maar' 15 Gb kwijt daarin, het ligt dus niet aan Thunderbird.
Dus online inloggen bij Gmail en daar berichten verwijderen.
 
Precies wat maestro zegt. Maar het zal niet zo zijn dat je al 13,4 GB aan e-mails hebt. Voor de 15 GB gratis opslagruimte bij Google tellen niet alleen je e-mails mee, maar ook wat er in jouw Google Foto's staat en wat er in Google Drive staat.

Ga naar https://mail.google.com
Log in met e-mailadres en wachtwoord van Gmail.
Klik niet op een e-mail

In het rechter paneel zie je hoeveel opslag jij op dit moment gebruikt.
Klik op het blokje met het pijltje:

61eab05eeed2e-Ashampoo_Snap_2022.01.21_13h59m04s_001_.png


Daarna krijg je te zien hoeveel er van de gratis 15 GB aan opslag is gebruikt door Gmail, Google Foto's en Google Drive.
Screenshot van mijn gebruik hieronder:

61eab0ad5ebe2-Ashampoo_Snap_2022.01.21_14h00m58s_002_.png


Lees verder op die website hoe jij opslagruimte vrij kunt maken.
Geen zin om opslagruimte vrij te maken? Dan scrol je nog verder naar beneden op die website. Daar vind je informatie over Google One abonnementen. Voor € 1,99 per maand (of voor € 19,99 per jaar) kun je 100 GB aan data opslaan.
 
hoi porrelaar, ik heb 3 gmail accounts, geld die 89% vol voor alle 3 de accounts, waar ik bij ieder bestanden in de drive heb staan, of is die melding 89% vol alleen bij die ene account ?
ik heb nl bij die ene account hetgeen op de drive staat verwijderd, er staat nu: 2,35 GB van 15 GB gebruikt, desondanks staat in thunderbird bij die account nog steeds 89%, ook n het opnieuw opstarten van de pc.
 
Dat weet ik niet zeker, JoBo. Ik gebruik zelf maar 1 Gmail account.

Maar ik heb daarover zojuist naar informatie gezocht. Klik eens op de volgende link: https://www.google.com/intl/nl/gmail/about/policy/
Daar staat o.a. het volgende:

"Meerdere Gmail-accounts maken en gebruiken

Het is niet toegestaan meerdere accounts te maken of te gebruiken om het beleid van Google te misbruiken, beperkingen voor Gmail-accounts te ontwijken, filters te omzeilen of anderszins beperkingen te ontlopen die zijn ingesteld voor uw account.
"

Ik denk daarom dat je toch voor al je Google accounts samen niet meer dan 15 GB gratis opslagruimte hebt. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Anders zou iedereen 10 Google accounts aan kunnen maken en op die manier 10 x 15 GB = 150 GB aan gratis opslagruimte hebben.
 
O ja, daar had ik niet aan gedacht dat ook de andere Google cloud diensten meetellen. (ik ben ouderwets en sla alles zelf op en niet in de 'wolk')
Snelle link naar gebruikte ruimte:
https://one.google.com/storage
 
Dat weet ik niet zeker, JoBo. Ik gebruik zelf maar 1 Gmail account.

Maar ik heb daarover zojuist naar informatie gezocht. Klik eens op de volgende link: https://www.google.com/intl/nl/gmail/about/policy/
Daar staat o.a. het volgende:

"Meerdere Gmail-accounts maken en gebruiken

Het is niet toegestaan meerdere accounts te maken of te gebruiken om het beleid van Google te misbruiken, beperkingen voor Gmail-accounts te ontwijken, filters te omzeilen of anderszins beperkingen te ontlopen die zijn ingesteld voor uw account.
"

Ik denk daarom dat je toch voor al je Google accounts samen niet meer dan 15 GB gratis opslagruimte hebt. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Anders zou iedereen 10 Google accounts aan kunnen maken en op die manier 10 x 15 GB = 150 GB aan gratis opslagruimte hebben.

ok, dank voor de info, ik zal onedrive ook gaan gebruiken, dan word gmail ontlast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan