bobcom
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 jan 2009
Heb op 4 computers (alle 4 windows XP Home) die in een netwerk aan een modemrouter hangen TightVNC geinstalleerd. Daardoor kan ik vanaf mijn bureau alle vier de computers met één keyboard / mouse bedienen en op één scherm zien. Alleen wil TightVNC geen verbinding maken met één van de twee laptops. Ik kan wel met de desbetreffende laptop alle andere computers overnemen, maar omgekeerd niet.
Computernaam en wachtwoord zijn correct, poorten staan ingesteld als op alle andere computers (5900 voor netwerk, 5800 voor IP), maar als ik de laptop in kwestie aanroep met TighVNC viewer zegt hij op alle drie de andere computers "failed tot connect" - vraagt niet eens naar wachtwoord, maar vindt de laptop domweg niet. Terwijl hij gewoon in het netwerk zichtbaar is.
Iemand een idee van wat eraan schort? Bij voor baat dank!
Computernaam en wachtwoord zijn correct, poorten staan ingesteld als op alle andere computers (5900 voor netwerk, 5800 voor IP), maar als ik de laptop in kwestie aanroep met TighVNC viewer zegt hij op alle drie de andere computers "failed tot connect" - vraagt niet eens naar wachtwoord, maar vindt de laptop domweg niet. Terwijl hij gewoon in het netwerk zichtbaar is.
Iemand een idee van wat eraan schort? Bij voor baat dank!