tijd 2 uur achteruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandaanie

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hallo,

De laatste tijd gaat mijn computer tijd 2 uur achteruit en moet ik weer synchroniseren om de juiste tijd te krijgen.
Soms als ik m sync dan kan mijn pc geen verbinding met time.windows.com maken dus heb ik dat veranderd naar pool.ntp.org maar dat hielp niks.
Toen heb ik met MSE en MBAM gekeken of ik een virus heb maar dat heb ik ook niet.
Wat moet ik doen?

Alvast bedankt.

Elke keer 2 uur achteruit, heb je de juiste tijdzone geselecteerd?

Nadat je juiste tijd handmatig ingesteld hebt, vervolgens moet je zo ongv. verder aan-vinken of instellen :D

53de0e3e697e3-TIJD_%21.gif

Ja ik heb de tijd zone goedgezet
En alle vinkjes aan, maar ik krijg geen melding dat de tijd is geweizigt

Je zei helemaal niets over, of probleem ook opgelost is ....

daandaanie
maar ik krijg geen melding dat de tijd is geweizigt

:( Die kan je ook niet zien tjonge jonge in die tijd slaaaaaap je al :D en als je toevallig denkt op handmatige wijziging die kan je ook niet zien, en volgende tijd wijziging pas in oktober komt ..

Uiteindelijk mocht PC goed op tijd ingesteld te zijn, dan tijd kan ook niet mis lopen, op wat voor melding nu bedoel je en hoezo per-se moet je dat zien ?? geen enkel melding over wijziging kan je zien dus ..
ScreenShot033.jpg <<--Kijk dit even ook !

KLIK hier en probeer maar die hier Microsoft Auto-FixIt -->> http://support.microsoft.com/kb/816042/nl <<-- na FixIt draaien herstarten PC moet je !

En hier ook heb je een zeer mooie Microsoft tip, hoe je dat stap-voor-stap oplossen kan -->> http://support.microsoft.com/kb/189706/nl

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een dual boot?

Doe eens:

1. Windowstoets + r
  2. regedit.exe
  3. Ga naar de volgende key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation
  4. klik met rechtermuisknop en kies voor "new -> Dword (32) value"
  5. noem hem "RealTimeIsUniversal"
  6. Dubbelklik op de net gemaakte dword en verander de waarde naar "1"

Toen ik die ms auto fix it deed een tijd later werd het weer achter uit gezet
En ja ik heb een dual boot.
Kzou straks ff proberen of dat is gefixd ;)

Bij een dualboot met linux of mac werkt de fix van mijn eerdere post perfext :D

Omdat linux en mac gebruik maken van de GMT (Greenwich Main Time), en tellen daar vervolgens op basis van je locatie wat bij op.
Normaal is dit voor nederland 1 uur, maar in de zomer is dit 2 uur (GMT +2).

Je kunt dus eigenlijk 2 fixen hebben, of je past dat register aan en zegt tegen windows dat de tijd in GMT is.
Of je zegt tegen linux dat hij met locale tijd moet werken.

Welke van de 2 beter is is natuurlijk een grote discussie. (ik ga voor GMT)

[edit]Aanvulling:

Linux controlleerd iedere keer de tijd, vandaar dat die hem wel goed zet. Windows gaat echter uit van de tijd die gezet is in de bios. En als windows het niet controlleerd snapt die het dus niet.
[/edit]

Bedankt voor de uitleg :)

Het kwam inderdaad door de dualboot.
Maar als ik nu in het register kijk staat er control001 en control 002.
welke moet ik hebben?

Laatst bewerkt:
U dient zelf een dword te maken, lees aub de stappen nog eens goed door en stel anders een iets specifiekere vraag (waar staat control 0 bijv.)

ja ik had niet goed gelezen :o

maar het is nu in ieder geval gelukt!
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan