• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd berekenen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJos1952

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2020
Hallo
Ik wil in mijn excel de tijd berekenen, wie zou mij de formule kunnen geven voor volgend voorbeeld.
in cel a3 staat 7u45 in cel c3 staat 9u15 welke formule zet ik in e3 om te weten hoeveel uur, minuten ik heb gewerkt?

En dan dit nog, ik kan mijn getalnotaties niet aanpassen, als ik getalnotaties open staat onderaan "Het maken van aangepaste getalnotaties wordt momenteel niet ondersteund in de webversie van excel, maar uw bestaande aangepaste getalnotaties zijn wel beschikbaar". wat wil dit zeggen, en wat moet ik doen om dit in orde te brengen? AUB hou het een beetje simpel wou ik ben in deze dingen niet zo een freek.

Alvast bedankt voor uw reacties
MVG
Jos

Wat is het resultaat als je in e3 zet
Code:
=c3-a3

Plaats anders eens je bestand, of een voorbeeld daarvan

Een voorbeeldje zou helpen om het probleem te doorgronden. Staat er letterlijk 7u45 in cel A3 (=tekst, geen tijd), of wordt dit via de cel-eigenschappen geregeld:

Wat is de uitkomst van deze:
Code:
=SUBSTITUEREN(C3;"u";":")-SUBSTITUEREN(A3;"u";":")

Laatst bewerkt:
Bestanden plaatsen: Rechtsonder > Ga geavanceerd > Paperclip klikken en dan uploaden > Gereed en dan via Paperclip klikken > de Bijlage in de editor plaatsen.

bijlage plaatsen

jou formule resultaat is "waarden"

in A3 cel staat 7:45 in de andere cel C3 staat 9:15 de uitkomst moet dan in cel E3 het aantal werkuren staan dus 9:30 welke formule moet dan in cel E3 staan?
De formule die ik nu heb is =als(C3>=A3;C3-A3;C3+1-A3)*24 de uitkomst is (zo staat het nu in de cel E3) 1,75 hoe moet de formule zijn om 1:30 te krijgen.

grtjes
Jos

Volgens mij is 1:30 uur gelijk aan 1,5 uur en niet 1,75 uur :-)

Gewoon niet met 24 vermenigvuldigen en je celopmaak instellen op tijd.

Laatst bewerkt:
wijzig de formukle in E3 in
Code:
als(C3>=A3;C3-A3;C3+1-A3)

en geef E3 dezelfde opmaak als A3 en/of C3

jou formule resultaat is "waarden"

Ja, dat is leuk. Men zegt toch telkens zonder voorbeeldbestand is het gokwerk! In post 6 zie ik geen bijlage maar uitleg in tekstvorm.

Heel fijn dat jullie mij hebben willen helpen bedankt.
Het probleem is opgelost thanks
MVG
Jos

Mooi zo.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan